NuB Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) I denne tråden foreteller jeg litt om et problem jeg hadde. Jeg hadde to x 256 brikker og det funket bra, men systemet streiket da jeg satte inn en ny 512-briikke. Kjernen i problemet tror jeg er at jeg ikke helt skjønner meg på dette med cpu, multipliers, frekvens for cpu, fsb og ram og hvordan dette henger sammen. Memmory frequency var på 200Mhz, etter at jeg satte det til å synce med cpu (er det noen vits å kjøre høyere uansett?) ble den satt til 133 og hittil har maskinen ikke krasjet. Jeg lurer derfor på hvilke innstillnger som sannsynligvis vil være best på mitt system? Vet at veldig mange andre har svært lignende system, så jeg regner med at folk kan si noe om dette. Jeg driver ikke overklokking, og minnet er av typen Twinmos. Jeg mener, hva er vitsen med å ha PC3200-minne når det likevel blir klokket til 133, dette ligger jo nede på PC2100 nivå. Åpenbart er noen innstillinger satt feil her. Bør jeg sette opp frekvensen for cpu (og dermed multiplyer ned?) Hva vil være best, sette cpu og minne til 166, og er 200 altfor høyt? Siden jeg virker helt amatør her sier folk sikkert "les den og den guiden" men det har jeg altså gjort, det er bare at det er så forvirrende med alle disse tallene... Edit: Prøvde nå å sette cpu til 166 og multiplyer til 10x5 for å ende rundt samme sted men kunne synce med 166-minne. Det gikk dårlig, maskin kjørte i vei men skermen fikk ikke kontakt med maskin og måtte resette cmos. Endret 18. desember 2003 av NuB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå