Ænonym Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Tenker å kanskje begynne å studere økonomi neste år, og lurer på hvilken skole som ser best ut på CV’en? I mitt hode så ser jeg på BI som en skole for de som ikke er de skarpeste i skuffen, og skjønner ikke hvorfor den skulle se bra ut på CV?!? Da burde vel NTNU være bedre, eller? Eller er det ubetydelig hvilken(NTNU, bi, nhh, høgskoler) bare karakterene er gode nok? Også om jeg kun tar bachelor, hvilken utdanning vil gi lettest jobb og best betalt av ingeniør og økonom? Endret 30. oktober 2018 av Sheldon( Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Ønsker du å søke på ingeniør- eller økonomstillinger? Lenke til kommentar
Ænonym Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 Har ikke bestemt meg. akkurat nå så er det økonomi som frister mest, men ingeniør er noe jeg kunne tenkt meg å prøvd også. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Ingeniør (3-årig) vil gi bedre lønn enn bachelor i økonomi, slik markedet er i dag, og slik det har vært de siste par årene. Faktisk, så ryktes det at markedet er ganske stramt for bachelorstudenter i økonomi. Hvor ille det står til har jeg ikke førstehåndserfaring med, men basert på det jeg har hørt og lest, så ville jeg ikke anbefalt noen å ta en slik utdanning hvis man er opptatt av jobbsikkerhet. Når det gjelder hvilken økonomi-skole du eventuelt burde velge, så er det nok hipp som happ om du velger BI eller NTNU. Jeg vil påstå at BI rangerer godt over NTNU hva gjelder anerkjennelse i næringslivet av studieprogrammer, men en potensiell fordel med NTNU er at man har flere valgfag og kan dermed ta en del mer aktuelle fag, f.eks innenfor informatikk. Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Også om jeg kun tar bachelor, hvilken utdanning vil gi lettest jobb og best betalt av ingeniør og økonom? Velg det du (tror du) har mest talent for. Dumt å ta en lang utdanning man ikke egentlig passer til. Både ingeniør og økonom er vide begreper, har du tenkt på noe mer spesifikt? Endret 30. oktober 2018 av nightowl Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Har ikke bestemt meg. akkurat nå så er det økonomi som frister mest, men ingeniør er noe jeg kunne tenkt meg å prøvd også. Min begrensede forståelse sier dette: Ingeniører bruker matematikk og fysikk for å forstå, videreutvikle, og bruke teknologi for å løse problemer i virkeligheten. Deres arbeid begynner/overlapper på mange måter der teoretiske matematikere og fysikeres arbeid slutter. Økonomer vurderer kostnader mot tjenester/løsninger, og setter/gir en pris avhengig av faktorene som påvirker kostnaden. På noen måter begynner/overlapper økonomers arbeid der ingeniørers slutter. Når det kommer til valg av studiested, så kan det absolutt være nyttig å vurdere eventuelle ekstra emner høyskolen/universitetet kan tilby. Det er mange mennesker som studerer økonomi, og da blir det vanskeligere å skille seg ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå