Empho Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Kjøpte meg ny bil hos en bilforretning for en måneds tid siden. På finn står det at de er medlem av NBF og at alt av vedlikeholdspapirer var med og at alle servicer var overholdt. Jeg glemte å sjekke hanskerommet om vedlikeholdamappa lå der før jeg kjørte bilen på tvers av landet. Tok deretter kontakt med dem om de kunne finne mappa og sende den i posten. Han sa han skulle sjekke verkstedet den var innom og kontoret, og fant den til slutt. Han sa deretter at vedlikeholdsmappa var sendt 9 oktober til meg. Etter en uke purra jeg på sendinga, og spurte om kvittering på at den ble sendt. Han sa han var i Utlandet og skulle få assistenten til å lete etter kvitteringa. Nå har det gått 21 dager og han svarer ikke lenger når jeg prøver å få kontakt med dem. Så nå sitter jeg igjen med en rimelig dyr bil, og null servicehistorikk på den. Er det noe som helst jeg kan gjøre i denne situasjonen. Bilen er en BmW, og har sjekket på iDrive om det står noe servicehistorikk der, men det gjør det ikke. Det eneste som står er når neste service på diverse viktige ting. Men ut ifra det som står der virker det litt shady mtp neste vedlikehold. (Service i år 2069? Javell ja.) Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hvis service er tatt hos merkeverksted så ligger dette i deres datasystemer (bavaria og bila), da kan du få utskrift av dette fra en av deres avdelinger, evt. sendt på mail så du har dokumentasjon til du engang skal selge bilen. Er det mulig å ringe en salgssjef der du kjøpte bilen som kan hjelpe deg med å legge press på selgeren? Lenke til kommentar
Empho Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 Skal ta å sjekkw ved verksted. Han som solgte meg bilen er faktisk sjefen. Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Aha, det var jo kjedelig, men forhåpentligvis så har de digital servicehistorikk! Lenke til kommentar
Empho Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 Sendte epost til både Bavaria og Sulland. Får håpe de greier å fiske opp noe. Rimelig kjedelig situasjon. Takk for hjelpen ? Lenke til kommentar
Empho Skrevet 5. november 2018 Forfatter Del Skrevet 5. november 2018 Så fikk jeg vite at bilen ikke har vært hos et sertifisert bmw-verksted siden 2013. Og bilforhandleren garanterte at all vedlikehold var fulgt hos bmw-verksted. Men nå får jeg ikke kontakt med bilforretningen og vet ingenting om bilen siden 2013. Rimelig irritert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå