LoboTommy_76 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hei. Får i disse dager altibox 500/500 i hus. Har til nå hatt shitty xdsl fra telenor. Har et stort og rart hus med en gammel del og en nyere del. Alt av nettverk dør mellom husene og mellom etasjene. Har til nå brukt nettverksfordeling over strømnettet i huset med no ræl av en stikkontaktløsning, og tre ulike routere og følgelig tre wifinett jeg må bytte mellom hele tiden. Men siden altibox kommer i hus vil jeg ha noe bedre. Jeg har nå tenkt å kable aksesspunkt fra stue (hvor sentralen kommer inn) til soveromsfløyen, og et kablet punkt til 2 etg. Er da på jakt etter billigste og enkleste løsning for ét nettverk i huset, som jeg slipper å bytte mellom, med en god foreldrekontroll på, som samtidig leverer nettverket som ønsket. Noen flotte tips? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 For trådløst nettverk kan du prøve å sette opp et mesh nettverk eller trådløse aksesspunkt rundt omkring i huset. er det betong og masse armeringsjern i bygget ettersom du mister trådløst nett mellom etasjene? Lenke til kommentar
LoboTommy_76 Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Er en gammel del av huset (1800 tallet) som er lafta. Av en eller annen grunn, når ingen trådløse nett inn der. Routerpunktet i huset i den nye delen, står slik til at signalene opp til 2 etage heller ikke når opp, uten aat jeg har en god forklaring på det. Har forsøkt med forskjellige routere, lånte bl.a. en ny en fra elkjløp som garantert skulle nå frem. Meeeen, akk. Tenkte en type mesh ja, og kabler nettverket til aksesspunktene for å minimalisere hastiget og kvalitetstap før det går over på trådløst. Endret 30. oktober 2018 av LoboTommy_76 Lenke til kommentar
LoboTommy_76 Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Greia er vel, etter å ha lest mye her og andre steder, at det virker som altibox + mesh ikke er gode venner, og at "viken fiber pluss" strengt tatt ikke er mesh, og at jeg derfor er litt rådvill på om løsningen jeg går for om jeg selv bestemmer meg (Google nesh) ikke vil virke. Ønsker at hvert aksesspunkt har innebygget switch-funksjon slik at det er mulighet å kable ps4 og tv på hvert punkt - i tilegg til den trådløse siden. Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Hvis du allerede skal kable opp til accesspoints så kjøper du noen Ubiquiti-AP og skrur av wifi på FMG. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Går du for Ubiquiti så er vel AC-Pro den som har utgang videre foruten de nyere versjonene som har kommet. Her står mesh funksjonen på men strengt talt ikke nødvendig hos oss, latskap ja Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Overså punktet om "switch fra hvert access point". Her ville jeg satt PoE-switcher med f.eks 8 porter, så kobler du AP, PS4 osv i switchene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå