Darkbill Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Leier et verksted der det er en 5 pols rød stikk 3 fas antar jeg, og denne er vel 400v. Har en byggvifte som er blå stikk 3 fas. Er jeg dum som spør om det finnes en enkel overgang fra rød til blå kontakt? Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Finnes ingen overgang. Viften kan kanskje kobles om til å gå på 400V, men motoren må stjernekobles, og eventuelt annen styring og varme må kobles slik at det kun får 230V også. Sansynligvis mye arbeid. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er jeg dum som spør om det finnes en enkel overgang fra rød til blå kontakt? Nei, det er tvert imot lurt å spørre. (Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme folk som ikke lytter til det som blir sagt.) I ditt tilfelle er vel det enkleste å bruke en 400V-til-230V transformator. Sånne finnes for både større og mindre strømstyrker, og du kan enten kjøpe en eller leie en. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Leier et verksted der det er en 5 pols rød stikk 3 fas antar jeg, og denne er vel 400v. Har en byggvifte som er blå stikk 3 fas. Er jeg dum som spør om det finnes en enkel overgang fra rød til blå kontakt? Blå kontakt er 230 V 3-fas UTEN N-leder, rød kontakt er 400 V 3-fas MED N-leder. Dette er to ulike fordelingstyper (IT og TN), og det finnes ingen enkel overgang her. Du må skaffe deg en byggvifte med 400 V 3-fas som passer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå