merterje Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Jeg skal koble opp trådløs ruter til modemet, og har fått følgende tips : 1 Du må logge inn på router ved hjelp av en ledning fra Ethernet port på router og til PC. 2 Så går du inn i nettleser og skriver inn 192.168.0.1 i adresselinjen. 3 Da skal du få opp en meny og mulighet for å logge inn. Username - admin passord blank kun trykk enter. 4 Så går du ned til meny som på linken under 2,4Ghz og bytter ut mixed med N Se vedlegg 1 og her lurer jeg på hvor 192.168.0.1 skal settes inn ? og så skal jeg sette flere tall e.l. inn i det som vises i vedlegget ? Da skal jeg få opp brukernavn og passord og det kan jeg vel velge selv eller velge bare passordet og brukernavnet Admin ? Pkt 4 skjønner jeg ikke helt. Vedlegg 2 er vel riktig innstilt ? Endret 30. oktober 2018 av merterje Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Se vedlegg 1 og her lurer jeg på hvor 192.168.0.1 skal settes inn ? og så skal jeg sette flere tall e.l. inn i det som vises i vedlegget ? Da skal jeg få opp brukernavn og passord og det kan jeg vel velge selv eller velge bare passordet og brukernavnet Admin ? Pkt 4 skjønner jeg ikke helt. Vedlegg 2 er vel riktig innstilt ? Hei, Merterje! Du må åpne en nettleser (Edge, Chrome etc) og gå til den ip-adressen derfra ved å skrive det inn i adresselinjen. Og ja, jeg vil anbefale at når du for første gang skal sette opp ruteren så bør du nok bruke en ethernet kabel. Endret 30. oktober 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå