NTB - digi Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Undersøkelse: Nordmenn er reddere på internett enn før Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Undersøkelse: Nordmenn er reddere på internett enn før Så smart. Endelig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Nettbank og offentlige tjenester er skummelt, mens sosiale medier vel fortsatt brukes i økende grad.Blir vel omtrent som å være redd uvaska agurk mens billig å kjapp kebab fra et eller annet stuevindu på Grønland er helt greit. Endret 30. oktober 2018 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Er ganske fornuftig å være skeptisk til internett. Spesielt om man har minimal peiling på å bruke datamaskiner. Problemet til de her med internett-angst er at angsten som regel er fullstendig feilrettet. De er redde for nettbanken, men er lallende likeglad med å trykke tilfeldige lenker i eposter og annonse-bannere. Jeg ser jo hele tiden at folk uforvarende har installert annen uønsket programvare, når de installerer et program de ‘tror’ vil være godt for deres computere. -Som igjen viser seg å være totalt søppel i utgangspunktet. -Ikke merkelig brukere blir skeptisk til computere og internett, når det er en labyrint av ting som ønsker å gjøre livet surt. Kjedelig men sant. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Sånn er det blitt ja..mamma på 60 er redd for å sjekke nettbanken i tilfelle noen "hacker" henne, men sitter lykkelig og klikker på alle mulige linker hu får tilsendt på facebook om "vinn en ipad til 1 krone" og skriver inn epost adresse..er jo så spennende KANSKJE man vinner en gang. Har hvertfall fått prenta inn i hodet deres at de ALDRI skal gi fra seg kredittkort info til en nettside eller mail som spør etter det. En gang sa jeg at de kan få masse virus og dritt på PC'n med å trykke på sånne reklamelinker, da kontra mamma med at "hvis man aldri deltar vinner man hvertfall ikke noe". Endret 31. oktober 2018 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Men nå har det dukket opp flere og flere program/apper som forlanger full tilgang til epostkontoen og adresselisten min. Må sågar logge inn på epostkontoen for å bli registrert. Da kan dem jo overta identiteten min helt (med passordet til epostkontoen). Synes det er kjempeskummelt. Tenker på program som Vimeo, Endomondo og Canon registrering (for ny trådløs printer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå