Gå til innhold

Pakke fra England

phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt Xbox chip'er fra Divineo i England. Disse ble sent på søndag. Når jeg sporer de på RoyalMail så står det at den er levert til "oversea mail et eller annet". De er kommet til norge for når jeg sporer de hos Posten så kommer "17.12.03 11.38 ANKOMMET ANK UTVEKSLINGSKONTOR 0024 OSLO" opp. Hva er Utvekslingskontor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan hende at du du må ned på Alna og fortolle den. Tar det lang tid uten at du får noen hentelapp, ville jeg ringt posten.

Det var nettop det jeg fryktet, at den skal fortolles. Men den ble jo ikke sent som oppkrav og pakken var merket med gift. Forige gang jeg bestilte chip'er fra Divineo så måtte de ikke fortolles. De ble sendt på søndag da også og da hadde jeg de på fredag, så jeg håper de er her i morgen. Hvis de må til fortolling, kommer det melding på nettspor?

Lenke til kommentar

Når det gjelder staten(toll), og innkreving av penger så har jeg to ord til deg: slapp av :yes:

Du behøver ikke vie denne prossesen mye energi. For alt går egentlig av seg selv til du har betalt. Tro meg, staten glemmer ikke at du skylder de penger.

Er det første gang du får en toll/momspliktig pakke fra utlandet, så vil du først få et brev fra posten hvor de spør deg hvordan du vil fortolle pakker i fremtiden. Det er to valg, enten la posten gjøre det, som er enklest, men dyrest (149,-) eller fortolle selv på internett. Kryss av på det du synes passer best for deg, og returner sjemaet (posten betaler porto) har du valgt posten som fortoller, så vil du få hentelapp i postkassen, akkurat slik du får når du bestiller noe i oppkrav. Gå på posten å betal i skranken som vanlig. Ta pakken med deg hjem.

Endret av Arctic
Lenke til kommentar
Når det gjelder staten(toll), og innkreving av penger så har jeg to ord til deg: slapp av :yes:

Du behøver ikke vie denne prossesen mye energi. For alt går egentlig av seg selv til du har betalt. Tro meg, staten glemmer ikke at du skylder de penger.

Er det første gang du får en toll/momspliktig pakke fra utlandet, så vil du først få et brev fra posten hvor de spør deg hvordan du vil fortolle pakker i fremtiden. Det er to valg, enten la posten gjøre det, som er enklest, men dyrest (149,-) eller fortolle selv på internett. Kryss av på det du synes passer best for deg, og returner sjemaet (posten betaler porto) har du valgt posten som fortoller, så vil du få hentelapp i postkassen, akkurat slik du får når du bestiller noe i oppkrav. Gå på posten å betal i skranken som vanlig. Ta pakken med deg hjem.

Du har jo tydligvis misforstått spørsmålet mitt helt. For det jeg lurer på er hva Utvekslingskontoret er, ikke hvordan jeg fortoller ting (jeg har fortollet ting før..)

Lenke til kommentar
Jaja, sikkert noen andre som leste det. Anyway, les det første jeg skrev en gang til :thumbup:

Nå er det jo ikke selve fortollings prosessen jeg frykter, det jeg frykter er det ekstra det vil koste, så jeg lurer på hvorfor jeg skal lese det første du har skrever. I korte trekk skriver du jo bare at fortolling er en enkel prosess.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er jo det beste at pakken min ikke er innom tollen, den er forhånds betalt og det står gift på den så jeg tror ikke den kommer i toll.

En kompis bestilte et par DVD-filmer fra Danmark (husker ikke vilken web-shop) og da lå pakken 1 månded(!!!!) i tollen :yes:

Lenke til kommentar

Selv om det står gift på pakken, kan tollen åpne den hvis de mistenker at det er noe annet. Er pakkens verdi over 200,- så må du betale moms og gebyr. Hvis verdien av pakken ikke kommer fram av innholdet, kan tollvesenet holde pakken i "arrest" til de nødvendige papirer fra avsender er mottatt. De har også muligheten til å anslå verdien etter skjønn. Aksepterer de at det faktisk er en gave, så er grensen for momsfri innførsel 500,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...