eso Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hovedkortet viser "FF" hele tiden, mens jeg holder på med installasjon av Windows XP. Deretter får jeg BSOD, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Noen som vet hva det kan komme av? Lenke til kommentar
BanjoBjarne Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Virker som det kan være problemer med en Ram-brikke. Står det noe mer enn IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, da dette er en feilmelding M$ bruker på alt mulig som har med hardware/driverproblemer å gjøre. Test om det hjelper med å øke spenningen på minne-brikkene med 0,1-0,2V og bruk mer konservativ timing. cas3-4-4-8 eller mer. Burde stå i manualen hvor det stilles. Eller du kna sette Bios til default. Kan hjelpe å bytte plassering på minne brikken(e). Har du flere brikker , så test med bare en i maskinen av gangen. Overclockers Shootout har sikkert liggende et program som kan teste stabiliteten på ram. Lenke til kommentar
baretull Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Sitter med manualen til EP-8RDA her. Den feilmeldinga betyr feil med bios, hovedkort eller tilleggskort... Post code: FF or CF Problem/Solution: 1. Bios chip inserted incorrectly. Reinsert the bios chip. 2. Incorrect bios update version. Download the correct bios version update from the manufacturer's web site. 3. Mainboard problem. Replace the mainboard 4. Add-on card inserted incorrectly. Remove and replace the add-on card. Jeg ville tatt ut alle PCI-kort og prøvd igjen, sjekket om de skapte problemer, så prøvd en bios oppdatering. gl Lenke til kommentar
eso Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Jeg har funnet ut hva feilen var. Det var RAMen. NForce2 liker ikke helt all slags RAM ;-) Så nå må jeg ut og handle Takker for svarene! Lenke til kommentar
verzezer Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Jeg har funnet ut hva feilen var. Det var RAMen. NForce2 liker ikke helt all slags RAM ;-) Så nå må jeg ut og handle Takker for svarene! trenger du ikke bare å opdatere chipsettet da? Eller var det gfx? Lenke til kommentar
eso Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har funnet ut hva feilen var. Det var RAMen. NForce2 liker ikke helt all slags RAM ;-) Så nå må jeg ut og handle Takker for svarene! trenger du ikke bare å opdatere chipsettet da? Eller var det gfx? Er rett og slett bare ræva ;-) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 eso er tøff Helt unødvendig post, og belønnes med advarsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå