Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Vrakpant på bil

phnx85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er det opp til stortinget å avgjøre. Dersom man med sikkerhet kan si at vrakpanten blir 10000 så skal jeg vurdere å kjøpe meg 2-3 billigbiler (0-4000) med skilter

Hvor mange kommer til å selge deg en bil som er verdt 10000,- for mye mindre? ;)

Har også hørt ryktene, men myndighetene vil nok ikke ut med noe før etter nyttår dersom det blir aktuelt. 15000,- er nok å tro på julenissen, maks 10000,-

Dersom ordningen kommer, så vil den nok bare være tidsbegrenset sånn som forrige gang da det var 6000,- F.eks. 1 år eller noe.

Det som er synd er at det vil forsvinne mange biler som er verdt å ta vare på. Tenker da ikke på Lada... hørte at 80-90% av Ladaene forsvant i forrige runde :D

Lenke til kommentar

tingen er at fåtallet er klar over dette. Det vil, som du sier, sannsynligvis bare være slik et år eller to. Dette for å få luket ut de gamle bilene (og ifølge politikerne "farlige") bilene fra veien. Litt rart. Jeg føler meg tryggere i min scorpio enn i en liten fiesta (unntaket er de som har airbags såklart)

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at dem setter opp vrakpanten til 10000.- blir det regler at du må ha vært eier av bilen de siste 6 måneder, bilen må også være registert, veiavgift må være betalt. så det ikke skal lønne seg å kjøpe opp mange biler som du kan tjene mange penger på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...