latsabb Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Kjøpte meg nylig et Terratec Cinergy 600 tv-kort m/radio og fjernkontroll fra komplett.no. Installering går helt fint, men når jeg prøver å starte "Cinergy TV" som er det visningsprogrammet som følger med kortet, og fjernkontrollen fungerer sammen med, får jeg bare en feilmelding, og programmet vil ikke starte. "initialization of Directshow filters failed" TV-kortet viser flott bilde og lyd med andre programmer som "christv", "showshifter" og "Intervideo Windvr". Jeg vil gjerne bruke det medfølgende programmet "Cinergy TV". Vil bli glad om noen har forslag til løsning. For ordens skyld: Har installert nyeste drivere til grafikkortet (Gainward 4200ti), nyeste Directx (9), og lastet ned og installert nyeste drivere til tv-kortet og fjernkontroll, samt hentet og installert nyeste versjon av "Cinergy TV" fra produsentens webside. Endret 18. desember 2003 av latsabb Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har du reboota etter at alt er installert? Ta et par til og det bruker å ordne seg Hadde samme problem, men en reboot eller to løste det. Lenke til kommentar
latsabb Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Har restartet maskinen 4-5 ganger siden installering, og programmet oppfører seg fremdeles på samme måte. Starter opp med et lite bilde, så kommer feilmeldingen om Directshow. Når jeg så klikker ok på feilmeldingsvinduet skjer det ikke annet enn at feilmeldingen blir borte og programmet er ikke startet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hmm.. Prøv å avinstaller og reinnstaller programmet. Hvis det fortsatt ikke funker: Prøv å endre litt på innstillingene for driveren til skjermkortet. Særlig på sånne ting som "overlayer" osv. kan ha innvirkning. Evt. FAQ'en til Cinergy 600-kortet. (den på nettet) Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Dette er et ganske utbredt problem med de fleste TV kortene, så TV kort produsentene burde skjerpe seg. Spander 300,- på en ShowShifter lisens Lenke til kommentar
latsabb Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Takker for alle tips! Etter avinstalleringer og nyinstallering og restart virker det! Merkelige greier. Jeg har jo avinstallert flere ganger før? Hyggelig at det fungerer som det skal endelig :-) Ps: Jeg har Showshifter også, men synes at bildet er uklart i forhold til andre programmer som Christv og Windvr. Endret 18. desember 2003 av latsabb Lenke til kommentar
allyse Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Passer bedre under programmvare. flyttes Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Passer bedre under programmvare. flyttes Allyse, har du noengang testet et TV kort??? TV-kort er like avhengig av visningssoftware, som en printer er av en printerdriver, så det å flytte denne tråden til "programmvare" blir helt feil Synes moderatorene begynner å bli litt vel overivrige, spesielt når de blander seg inn i temaer de ikke er helt "up to date" på selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå