Gå til innhold

[Løst] Hvorfor er det aldri "store og voldelige" demonstrasjoner i Norge?

Anbefalte innlegg

Nei. Du svarte ikke på spørsmålet. 

Les dine egen innlegg på nytt. 

Følgende skjedde: 

Om arv: 

1) Du kom med en påstand.

2) Jeg stilte et spørsmål utledet av din påstand. 

3) Du påstod at jeg tilla deg meninger. 

4) Jeg påpekte at spørsmålstegn betyr at det er et spørsmål som stilles. 

5) Du påstår du har svart på spørsmålet, og stiller et retorisk spørsmål som om jeg skulle ha et problem at du har svart på et spørsmål som du altså ikke har svart på.

Om kurs: 

1) Du kom med en påstand om at forskningsmetodikk burde inn i skolen. 

2) Jeg påstod at du ikke er den beste reklamen for et slikt kurs. 

3) Du svarte på et spørsmål jeg ikke stilte om at du har tatt et slikt kurs. 

Hvis du oppfatter dette personangrep så beklager jeg det. Det var utelukkende en observasjon, for du styrker ikke din argumentasjon ved å dine innlegg, heller tvert imot. 

1) Jeg kom ikke med en påstand - jeg forklarte hvorfor det Harald Eia sa er feil. For hundrede gang. Jeg presenterer ingen funn, jeg simpelthen forklarer hvorfor det han sier ikke stemmer. Siste gangen jeg gidder å forklare deg dette her. 

2) Du stilte et spørsmål ja, hvordan du kan starte det med "så du mener..." er for meg et mysterium ettersom jeg ikke har nevnt noe angående dette. Derfor svarer jeg ditt spørsmål med et spørsmål. Fatter ikke hvorfor dette er så vanskelig?

3) Nei, til å begynne med svarte jeg deg bare. Det du snakket om var ikke en del av spørsmålet, noe jeg forklarte deg. Deretter tar du opp samme tema på nytt igjen, selv om jeg ikke aner hvorfor. Deretter la du meninger i munnen på meg ja. 

4) Ja, og jeg svarte deg på spørsmålet ditt. Jeg prøver igjen for moro skyld:

1) "Hvis man arver rikdom, så blir man ikke rik?"

- Kan du finne et sitat fra meg der jeg skriver at arvet rikdom ikke er å være rik?

Er det så inmari vanskelig å svare meg på dette? Så kanskje vi begge kan forstå mer hvor du vil hen?

.. som leder til punkt 5 der du skriver:

Du påstår du har svart på spørsmålet, og stiller et retorisk spørsmål som om jeg skulle ha et problem at du har svart på et spørsmål som du altså ikke har svart på.

Jeg kunne skrevet "ja", men jeg spør hvorfor du stiller det spørsmålet når det ikke er tatt opp i diskusjonen? Det virker som at du tror at det du skrev i ditt første innlegg er min mening, noe det ikke er, og spør meg hvorfor jeg mener det. Det har ingenting med saken å gjøre. Jeg kunne svart deg også enkelt og greit "ja, arver man rikdom er man rik" (hva er poenget med dette spørsmålet forresten? Har man et eple så har man et eple, det er ingentig å være enig eller uenig i...) men forstod ikke hvorfor du stiller meg det spørsmålet in the first place. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg blir så irritert over at hvis alle bønder i Norge streiker så er det ganske så kritisk, men om alle pilotene i Norge streiker så hjelper det faktisk miljøet, bønder er mye viktigere enn piloter. Vi trenger mat, vi trenger ikke å fly!

Så du tenker at næringslivet har lavere verdi enn bøndene? Hvor stor andel av maten vår produseres av norske bønder, og hvor vanskelig ville det vært å importere det samme?

Lenke til kommentar

Om kurs: 

1) Du kom med en påstand om at forskningsmetodikk burde inn i skolen. 

2) Jeg påstod at du ikke er den beste reklamen for et slikt kurs. 

3) Du svarte på et spørsmål jeg ikke stilte om at du har tatt et slikt kurs. 

Hvis du oppfatter dette personangrep så beklager jeg det. Det var utelukkende en observasjon, for du styrker ikke din argumentasjon ved å dine innlegg, heller tvert imot. 

Glemte å svare på det tullet her også.

1) Ja, og det mener jeg dønn seriøst.

2) Det sier du basert på at jeg mener det Harald Eia sier er feil? Eller hva annet? At jeg i verste fall "mistolket" et spørsmål over internett? 

3) Du som tok det opp dette om jeg hadde tatt et kurs, jeg svarte.

Jeg blåser i personangrep, det bryr jeg meg fint lite om. Det som irriterer derimot er når folk som diskuterer ikke klarer å holde diskusjonen saklig og drar den ut til ingensteds. Som du har fått til veldig fint her. For noe rot. Kall det hva du vil, men en "observasjon" er det definitivt ikke. 

Endret av T.A298
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...