Poseidon_2k Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har litt problemer med min nye pc. Jeg har satt inn 2 harddisker, hvorav den ene er en S-ATA WD Raptor disk og den andre en WD Caviar IDE Disk. Meningen var at Raptoren skulle bli systemdisken, men da jeg begynte å innstalere XP havnet det plutselig på Caviar'en. Kan noen forklare meg, trinn for trinn hvordan jeg omformaterer de slik at Raptoren blir systemdisken? Jeg har også et problem med at tastaturet mitt (Keytronic KT2001 PRO) tydeligvis blir oppfattet som et engelsk tastatur, da det egentlig er norsk utgave (!). Hvordan kan jeg rette på dette? På forhånd takk. *Alle å'ene i dette innlegget er kopiert fra hardware.no * Lenke til kommentar
BanjoBjarne Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Instillingene for tastatur: Start -> Controlpanel -> Regional & language settings -> Languages -> Details. Når du booter opp med Windows install-CD'n så skal det ganske tidlig komme opp trykk F2 for å installere drivere for SCSI-enheter e.l. Det du trenger i tillegg er en floppy-disk med driverne til S-ATA kontrollern du har. Burde følge med Hovedkortet/S-Ata kontrollern. Etter dette skal du kunne installere som vanlig på Raptor-disken. Det kan hende du må fjerne Caviar-disken fra maskinen når du gjør dette for å få Raptoren til å bli funnet som C: av xp-installen. Det skal holde å deaktivere denne i Bios sålenge du har CD-rom du installerer fra på en annen kontroller. men det skal ikke ha noen praktisk betydning hva disken heter i windows. C: eller F: spiller ingen rolle. Istedet for det over kan du ghoste installasjonen du har på Caviar-disken nå av XP, og så legge den over på Raptor-disken. Men da trenger du et et program som fx Norton Ghost. eller Powerquest DriveImage. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå