Bolivar Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Hei. Skulle på jobb idag, men blir en smule forsinket da vinduet var frossent på utsiden, og innsiden og døren på førersiden satt helt fast. Mazda 6 Kombi fra 2008. Hva kan gjøres for å hindre at sånt skjer? Ikke bruke AC når man kjører på vinteren? Silikon på foringen? Er det lekkasje inn til førermiljøet når dette skjer? Alle tiltak mottas med takk! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Det er fukt på innsiden som gjør det, og det er "normalt" på litt eldre biler. Et kjerringråd er å putte en sokk eller to fylt med kattesand under setene. Jeg har en gammel Saab 9-3, og det trikset hjalp faktisk en del Det du ogås kan gjøre er å "lufte" ut bilen etter kjøring. Hvis kupeen er varm og det er iskaldt ute, vil det også kunne føre til frost på innsiden. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Tøm bilen for klær, søppel og alt annet som kan holde på fuktigheten. Er det fuktig i bilen så få tørket så godt som mulig. Rengjør rutene med noe godt fettløsende. Smør lister med silikon jevnlig gjennom vinteren. AC bidrar til at luften blir tørrere. Bytt kupe og luftfilter hvis det er lenge siden det er gjort. En "tørrbolle" eller to kan hjelpe å trekke ut fuktighet, eller luft godt ut av bilen etter kjøreturen. Endret 29. oktober 2018 av LabWeiler Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Kanskje du har en lekkasje et sted, sjekket om det er fuktighet i gulvtepper eller bak i bagasjerommet? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 En sokk med kattesand under hvert forsete kan funke bra Evt legg en sokk med kattesand på dashbordet når du ikke bruker bilen. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Når man har vært ute og kjørt og skal parkere for kvelden, så er luften inne i bilen varm og fuktig. 2 kubikkmeter varm luft inneholder mye vann, som kondenseres på alle flater og gjenstander inne i bilen etterhvert som bilen kjøles ned gjennom kveld og natt. Mitt triks er å åpne alle dører i ett minutt når jeg parkerer, slik at bilen fylles med kald tørr uteluft før jeg forlater bilen. Da er det minimalt, ofte ingen, fukt/is i bilen neste morgen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå