Gå til innhold

WD 160GB Tull fra leverandør

geiri

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en slik disk (WD1600BB-22DA0) (Malaysia disk)

Etter 2mnds bruk får jeg opp smart error.

Pålydende teksten: din secondary hardive is corrupt and need to be changed imideitly due to high risk of data loss.

Og. kult nok. Formatert disk på nytt. oppdatert bios på HK samt bios på kontrollerkortet mitt.

og fpr å være helt sikker så testet jeg den på en clean win install.

Kjørte WD's egne test program på disken og det utga at disken var defekt og måtte byttes ut.

Jaja. enkel sak tenkte jeg. Nå har jeg gjort alt forarbeidet for de som sitter på reklamasjonsavdelingen.

Men nei da.

Ingen retur så lenge disken ikke er fysiskt defekt.

Dette vil si: I dag er den defekt men man kan fortsatt lagre på den. å pakke ut en iso på 700-800meg tar ufattelige 18minutter!

Kontrollerkortet mitt finner ikke disken i det heletatt lengre.

Maskinen restarter seg og kommer med en irriterende feilmelding på disken som jeg må trykke F2 for å restarte uten å bry meg om at den er ødelagt.

Kom tilbake til oss den dagen du ikke kan lagre data på disken var eneste beskjed jeg fikk.

Ok sa je. Jeg går ut, legger den på bakken og hopper på den og prøver meg da. Uansett så ble jeg jo sittende igjen med en ubrukelig disk. Men da hadde jeg kunnet forutse at disken ble ødelagt og det var selvforsynt.

Ok. hehe. inviklet. Da sa jeg: Men nå vet jeg jo at disken lider og at den går sunn om en stund, da kan jeg jo forutse det og da er jo det også selvforsynt!

Dette ble ett dilemma for kundeservice. Det hele endte med at jeg måtte ta med dritdisken hjem igjen og sette den i maskinen og bruke den til den dagen den går helt sunn og jeg mister all data. Da kunne jeg komme tilbake og reklamere.

Horibelt spør du meg.

Jeg kommer jo ikke til å bruke disken når jeg vet at den kan krasje helt om to min eller om 2 år. uansett er det risikabelt å lagre på. Kontra. om jeg ikke bruker den går den aldri helt istykker heller og jeg vil aldri få retur på disken som er 2-3mnd gammel!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok sa je. Jeg går ut, legger den på bakken og hopper på den og prøver meg da.

Dette bør du ikke prøve, men åssen butikk er det snakk om? Når testprogrammet til WD sier at disken er defekt så har du KRAV på retur. Hvis butikken fortsatt nekter så kan du kontakte WD direkte og spørre de om saken. (Vennligst legg ut navnet på butikken, jeg vil ikke handle der)

--

Morten

Lenke til kommentar

Hei.

Hvis du får S.M.A.R.T. error, er det ikke lenge før disken slutter å fungere. Fikk det samme på C: disken min og den kutta ved neste reboot.

Den feilmeldingen du får er det samme som at disken er ødelagt og skal være en garantisak.

Ikke gi deg på det!

:xmas:

Lenke til kommentar

Kan ikke kjøre saken direkte via wd.

Når jeg slår inn serial nr der får jeg bare beskjed om at disken er kjøpt av en andreparts forhandler og at jeg må forholde meg til de for retur/reklamasjon.

Disken er kjøpt via HP Norge.

Har hjemmepc avtale fra de, kjøpte med ekstra disker.

Som sagt tidligere. Har prøvd den på HK's kontroller + ekstern Kontroller. Samt oppdatert bios på begge deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...