Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Spørsmalet er ikke vanskelig å forstå. Svaret er forsavidt: ja, Linux er gratis. Det kunne du lese ut fra artikkelen, derfor det ble stilt spørsmål om du leste artikkelen. Hvis du leste artikkelen, hvorfor er du da usikker på om Linux er gratis? Forstod du ikke innholdet...? . Joda jeg forstod innholdet, men du sliter tydeligvis med å forstå ironien i at Linux er gratis, mens IBM betalte for det. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Joda jeg forstod innholdet, men du sliter tydeligvis med å forstå ironien i at Linux er gratis, mens IBM betalte for det. Sånn bortsett fra at IBM ikke kjøpte Linux, de kjøpte ett selskap med kompetanse... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Sånn bortsett fra at IBM ikke kjøpte Linux, de kjøpte ett selskap med kompetanse... Stakkars deg som ikke forstår ironi. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Joda jeg forstod innholdet, men du sliter tydeligvis med å forstå ironien i at Linux er gratis, mens IBM betalte for det. Tror du er helt på bærtur i denne sammenhengen, du er så opptatt av att linux er gratis att du ikke fatter att det er cloud delen de betaler for. Den lillegutt er nok ikke gratis , ergo har du ikke lest artikkel og antar. Når du nå har summet deg og innser att du ikke har lest artikkel og det er CLOUD det er snakk om i kjøpesum så kan vi kanskje legge debatten om linux er gratis eller ikke død? Da prisen/budet ble kjent var Red Hat stående i 21$ så kan en spørre seg om prisen er stiv, oppkjøp ligger på 30-35% over børskurs sånn i snitt. De som har investert i Red Hat ser verdien i Cloud. På samme måte som Amazon blir priset på sin AWS 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Tror du er helt på bærtur i denne sammenhengen, du er så opptatt av att linux er gratis att du ikke fatter att det er cloud delen de betaler for. Den lillegutt er nok ikke gratis , ergo har du ikke lest artikkel og antar. Når du nå har summet deg og innser att du ikke har lest artikkel og det er CLOUD det er snakk om i kjøpesum så kan vi kanskje legge debatten om linux er gratis eller ikke død? Da prisen/budet ble kjent var Red Hat stående i 21$ så kan en spørre seg om prisen er stiv, oppkjøp ligger på 30-35% over børskurs sånn i snitt. De som har investert i Red Hat ser verdien i Cloud. På samme måte som Amazon blir priset på sin AWS Gratulerer. Nok en som ikke ser ironien i det, selv jeg har skrevet det, men i stedet konkludere med at jeg ikke har lest artikkelen. Vel jeg har lest den og ironien kan enda bestå, så vennligst, slutt å dra konklusjoner på noe dere ikke forstår. Må jeg skrive at det er ironi dere ikke forstår, eller er det innlysende? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Bare fordi du har lært deg att linux er noe som du ikke har peiling på gjør deg ikke til en ekspert. Ser du noe her som er gratis? https://www.redhat.com/en/store Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Bare fordi du har lært deg att linux er noe som du ikke har peiling på gjør deg ikke til en ekspert. Ser du noe her som er gratis? https://www.redhat.com/en/store Snakk om å si seg selv imot i en å samme setning. "Lært seg til noe man ikke har peiling på, så er man ingen ekspert". Slapp dere tidlig ut fra SFO i dag? Endret 1. november 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Mats Magnem Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 ...eller "to ukelønner", som Zlatan kaller det. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Stakkars deg som ikke forstår ironi.Ting blir ikke ironi bare fordi du kaller det ironi. Da forstår du ikke ironi, og det er jo fort litt ironisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Ting blir ikke ironi bare fordi du kaller det ironi. Da forstår du ikke ironi, og det er jo fort litt ironisk... Right back at ya. Ironi som du ikke forstår, er nok fremdeles ironi, bare det at du ikke forstår den. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Right back at ya. Ironi som du ikke forstår, er nok fremdeles ironi, bare det at du ikke forstår den. Joda, men det endrer jo ikke saken når det ikke var ironi i utgangspunktet. Du har jo flere innlegg som støtter opp om dette. Selv om du sikkert kaller disse for ironiske de også... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Joda, men det endrer jo ikke saken når det ikke var ironi i utgangspunktet. Du har jo flere innlegg som støtter opp om dette. Selv om du sikkert kaller disse for ironiske de også... Tenk at selv etter at jeg har sagt det er ironi, så klarer du fremdeles ikke å se den. Jeg har ikke kalt noen andres innlegg for ironiske. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 3. november 2018 Del Skrevet 3. november 2018 Tenk at selv etter at jeg har sagt det er ironi, så klarer du fremdeles ikke å se den. Jeg har ikke kalt noen andres innlegg for ironiske. Det påstod jeg ikke heller... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Det påstod jeg ikke heller... Er ikke sikker på at du selv vet det, men joda. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Er ikke sikker på at du selv vet det, men joda. Nei, jeg refererte til dine innlegg, og hvordan du trolig avfeier de som ironiske de også. Så med mindre dine innlegg plutselig er andre sine, så nei... Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Stakkars deg som ikke forstår ironi. Top gear top tip: Ironi er vanskelig og tyde fra skrift alene. Derfor bruker folk gjerne et ":P" tegn eller har spesielle tegn som tilsier at de bruker ironi eller sarkasme. Som feks på Twitch der man bruker Kappa. Og bare skrive noe, og forvente at folk skal oppfatte det som ironi uten noe form for tegn eller lignende som viser til ironi. Vil du bli misforstått VELDIG ofte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Top gear top tip: Ironi er vanskelig og tyde fra skrift alene. Derfor bruker folk gjerne et ":P" tegn eller har spesielle tegn som tilsier at de bruker ironi eller sarkasme. Som feks på Twitch der man bruker Kappa. Og bare skrive noe, og forvente at folk skal oppfatte det som ironi uten noe form for tegn eller lignende som viser til ironi. Vil du bli misforstått VELDIG ofte. Når det ikke hjelper å forklare, ville neppe noen tegn gjort saken bedre. Noen vil bare rett og slett ikke forstå. Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Når det ikke hjelper å forklare, ville neppe noen tegn gjort saken bedre. Noen vil bare rett og slett ikke forstå. Er vel fordi folk ofte bruker ironi som en unnskyldning når noe de sa ikke gikk etter planen eller var lite gjennomtenkt. I stede for og si "ja det var kanskje litt teit" Mange arrogante sjeler. De som er erfarne på internet har sett dette mang en gang. Så bruk tegn så er du sikret Endret 4. november 2018 av DirekteDemokrati Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Er vel fordi folk ofte bruker ironi som en unnskyldning når noe de sa ikke gikk etter planen eller var lite gjennomtenkt. I stede for og si "ja det var kanskje litt teit" Mange arrogante sjeler. De som er erfarne på internet har sett dette mang en gang. Så bruk tegn så er du sikret Jeezezz. Når noen betaler 240 mrd. kroner og man proklamerer at man trodde det var gratis. Nei et slikt t-skjemodus gidder jeg ikke. Lenke til kommentar
odysseus Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Moralpreken: Vi som er disipler klarer ikke å overbevise andre om å prøve Linux når vi krangler om småting som lisenser og vi alle skal skryte av at vi har "peiling". Det er gøy å få det til å funke, men hvis det blir til en religion så blir ingen tent. Linux er gratis (hvordan kan CentOS være mulig ellers?) Man har lov å tjene penger ved support etc. og å lage proprietære applikasjoner for Linux. Ikke noe problem. Linux sitt problem er eliten av eksperter som mobber "newbies" i stedet for å støtte opp om hvem som helst som vil nyte av det gode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå