Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Ja, omtrent... Hadde du lest artikkelen hadde du jo fått med deg hvordan Red Hat tjener penger. Og hvor har jeg påstått de ikke tjener penger? Jeg skrev "Og jeg som trodde Linux var gratis". Jeg har selvsagt lest artikkelen. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Jepp, det er det: https://www.kernel.org/ I tillegg kan man utføre support og kodettilpasninger mot betaling. Er ikke det fint? Nei. Med en slik politikk sier man egentlig at man ikke har et bra nok produkt, men siden det er gratis, kan dere selv konfigurere det (for de som kan det da). Det er vel heller slik at linux-kjernen ikke er et produkt i den forstand, forbrukeren får kjernen i mobilen sin eller gjennom diverse nettjenester som bruker den. Det er muligheten for konfigurasjon som ligger bak linux' suksess. Hvis det hadde vært sånn at brukerne faktisk MÅTTE gjøre kodetilpasninger i kjernen, ville jeg vært mer enig, men sånn er det jo ikke. Endret 30. oktober 2018 av quantum Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Og hvor har jeg påstått de ikke tjener penger? Jeg skrev "Og jeg som trodde Linux var gratis". Jeg har selvsagt lest artikkelen. Nettop, og det var faktisk presisert i artikkelen at Linux distroen til Red Hat, er gratis. At du fremdeles er usikker tyder jo på at du ikke leste den delen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Nettop, og det var faktisk presisert i artikkelen at Linux distroen til Red Hat, er gratis. At du fremdeles er usikker tyder jo på at du ikke leste den delen... Slutt å analysere, eller kom tilbake når du har lært deg det for også der tar du så til de grader feil. Lenke til kommentar
digimator Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Nettop, og det var faktisk presisert i artikkelen at Linux distroen til Red Hat, er gratis. At du fremdeles er usikker tyder jo på at du ikke leste den delen...Slutt å analysere, eller kom tilbake når du har lært deg det for også der tar du så til de grader feil. Når alle ser ut til å misforstå innleggene dine, så kan det jo tenkast at innleggene ikkje er heilt tydelige...? Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Slettet-t8fn5F skrev (På 29.10.2018 den 23.48): Spoki0 skrev (På 29.10.2018 den 21.21): Ja, omtrent... Hadde du lest artikkelen hadde du jo fått med deg hvordan Red Hat tjener penger. Og hvor har jeg påstått de ikke tjener penger? Jeg skrev "Og jeg som trodde Linux var gratis". Jeg har selvsagt lest artikkelen. * bare troller. Slutt å fore ham og la han poste på WIN-trådene rundt forbi igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Når alle ser ut til å misforstå innleggene dine, så kan det jo tenkast at innleggene ikkje er heilt tydelige...? Nei bare en så langt. Når man skal kverulere på om Linux er gratis eller ikke, så er det ikke noe særlig utydelig. Det er tre ord, men vil man ikke forstå de tre ordene, så vil man rett og slett ikke. Linux er gratis.... Sånn. Bare kveruler videre og påstå det er utydelig formulert. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Det er mykje penger i å gi vekk programvare for 0kr. Eg er derimot skuffa over at verken E24 eller Hegnar skriver om dette. Tydeligvis så sliter folk med å forstå greia med Red Hat. e24 https://aksjelive.e24.no/article/9m1LjM DN https://www.dn.no/utenriks/teknologi/ibm/red-hat-enterprises/107-ar-gammel-it-gigant-med-historisk-oppkjop/2-1-462143 hegnar har nok ikke eksplisitt nevne kjøpet i en egen sak, men har nok nevnt det. Nå er vel ingen av disse noen tek sider men økonomiske sider. Endret 30. oktober 2018 av Lindsay 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Dette er finansnyhet, ikke teknyhet. Bra artikkel av DN. Stiller heller større spørsmål om dei andre. E24 har jo blitt heilt elendig i det siste. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Nei bare en så langt. Når man skal kverulere på om Linux er gratis eller ikke, så er det ikke noe særlig utydelig. Det er tre ord, men vil man ikke forstå de tre ordene, så vil man rett og slett ikke. Linux er gratis.... Sånn. Bare kveruler videre og påstå det er utydelig formulert. Påstanden din var vel strengt tatt at du TRODDE linux var gratis, og at du trodde dét kan ingen bestride. Ikke kan jeg skjønne at noen skulle gidde det, heller ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Påstanden din var vel strengt tatt at du TRODDE linux var gratis, og at du trodde dét kan ingen bestride. Ikke kan jeg skjønne at noen skulle gidde det, heller ... Er ikke Linux gratis? Det er jo et av det kraftigste argumentet disiplene har brukt for å få folk til å bruke det. Mener du at de lyver og at det ikke er gratis? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er ikke Linux gratis? Det er jo et av det kraftigste argumentet disiplene har brukt for å få folk til å bruke det. Mener du at de lyver og at det ikke er gratis? Hvor får du slike merkelige ideer ifra? Linux blir ikke noe mindre gratis av at du går rundt og tror Linux at er gratis, vet du. Linux koster nøyaktig det samme uansett hva du går rundt og tror. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hvor får du slike merkelige ideer ifra? Linux blir ikke noe mindre gratis av at du går rundt og tror Linux at er gratis, vet du. Linux koster nøyaktig det samme uansett hva du går rundt og tror. Så argumentet til disiplene om at Linux er gratis, har i alle år vært løgn? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Så argumentet til disiplene om at Linux er gratis, har i alle år vært løgn? Disiplene, ja. Du får spørre dem, da vet du. Søke hjelp i teologien. Eller psykiatrien. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Disiplene, ja. Du får spørre dem, da vet du. Søke hjelp i teologien. Eller psykiatrien. Hvorfor kverulerer du, når du så opplagt ikke vet om Linux er gratis eller ikke? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Hvorfor kverulerer du, når du så opplagt ikke vet om Linux er gratis eller ikke? Jeg tror jeg holder en knapp på psykiatrien. God kveld. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Jeg tror jeg holder en knapp på psykiatrien. God kveld. Ja vi bidrar alle med den erfaringen man selv har oppnådd. Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Slutt å analysere, eller kom tilbake når du har lært deg det for også der tar du så til de grader feil. I så fall tror jeg du må slutte å skrive, eller komme tilbake når du er i stand til å formulere forståelige setninger... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) I så fall tror jeg du må slutte å skrive, eller komme tilbake når du er i stand til å formulere forståelige setninger... Jeg trodde Linux var gratis.... Er det så vanskelig å forstå? Hvis det er vanskelig å forstå, hvem er det da som burde tatt seg en pause og kommet tilbake ved en senere anledning? Beklager men jeg klarer ikke dumme det ned nok. Endret 31. oktober 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Jeg trodde Linux var gratis.... Er det så vanskelig å forstå? Hvis det er vanskelig å forstå, hvem er det da som burde tatt seg en pause og kommet tilbake ved en senere anledning? Beklager men jeg klarer ikke dumme det ned nok. Spørsmalet er ikke vanskelig å forstå. Svaret er forsavidt: ja, Linux er gratis. Det kunne du lese ut fra artikkelen, derfor det ble stilt spørsmål om du leste artikkelen. Hvis du leste artikkelen, hvorfor er du da usikker på om Linux er gratis? Forstod du ikke innholdet...? . Endret 31. oktober 2018 av Spoki0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå