Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 <br data-mce-bogus="1">Historiens største IT-oppkjøp: IBM punger ut 284 milliarder kroner Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Blåmandag Lenke til kommentar
Øystein Hansen Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Blåmandag Ikke nødvendigvis. Jeg tror IBM er det beste selskapet av de store til å forvalte RHL. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Trodde Linux var gratis.... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Trodde Linux var gratis.... Jepp, det er det: https://www.kernel.org/ I tillegg kan man utføre support og kodettilpasninger mot betaling. Er ikke det fint? 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Trodde Linux var gratis.... Leste du artikkelen? 2 Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Blåmandag Ikke nødvendigvis. Jeg tror IBM er det beste selskapet av de store til å forvalte RHL. Jeg tror de klarte seg fint som de gjorde. Men når man får et så høyt bud, så skjønner jeg at de sa ja. Men grøss og gru om IBM's kultur kommer som et virus inn i RHL. 2 Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Trodde Linux var gratis.... Her skal jeg hjelpe deg, det er ikke så vanskelig. http://bfy.tw/Kak2 (så kan du lese øverste artikkel) Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Trodde Linux var gratis.... Stemmer jo det gitt.Sitat artikkelen: "For selv om de gir bort produktet sitt gratis, tjener de gode penger på å gi support til større selskaper som benytter seg av operativsystemet". Eller mener du kanskje IBM burde fått tatt over hele Red Hat selskapet gratis også? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Det er mykje penger i å gi vekk programvare for 0kr. Eg er derimot skuffa over at verken E24 eller Hegnar skriver om dette. Tydeligvis så sliter folk med å forstå greia med Red Hat. 1 Lenke til kommentar
steinark Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Big Blue + Red Hat = Big Violet Hat ?? 2 Lenke til kommentar
odysseus Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Da er det bevist at man kan tjene penger på åpen kildekode. Flott, men jeg vil følge Red Hat Linux med argusøyne og se hva IBM gjør med OSet siden jeg bruker CentOS nå. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Leste du artikkelen? Tror du jeg fikk ordet Linux bare fra overskriften? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Jepp, det er det: https://www.kernel.org/ I tillegg kan man utføre support og kodettilpasninger mot betaling. Er ikke det fint? Nei. Med en slik politikk sier man egentlig at man ikke har et bra nok produkt, men siden det er gratis, kan dere selv konfigurere det (for de som kan det da). Lenke til kommentar
digimator Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Jepp, det er det: https://www.kernel.org/ I tillegg kan man utføre support og kodettilpasninger mot betaling. Er ikke det fint? Nei. Med en slik politikk sier man egentlig at man ikke har et bra nok produkt, men siden det er gratis, kan dere selv konfigurere det (for de som kan det da). Det er ingen logikk i påstanden din. Fordi om eit produkt er gratis, så forpliktar det vel ingen til å gi gratis support? 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Nei. Med en slik politikk sier man egentlig at man ikke har et bra nok produkt, men siden det er gratis, kan dere selv konfigurere det (for de som kan det da). Et produkt vil alltid være i utvikling (bør i alle fall) og blir aldri bra nok, uavhengig av pris og lisenser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Det er ingen logikk i påstanden din. Fordi om eit produkt er gratis, så forpliktar det vel ingen til å gi gratis support? Hvor har jeg skrevet gratis support? Vil nå heller si at det er din oppfatning som er uten logikk i, siden du hevder noe jeg ikke har sagt, Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Red Hat Enterprise Linux har lisenskost (og supportavtale), CentOS fra RH har det ikke. Endret 29. oktober 2018 av linux-fan 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Tror du jeg fikk ordet Linux bare fra overskriften?Ja, omtrent... Hadde du lest artikkelen hadde du jo fått med deg hvordan Red Hat tjener penger. 1 Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Vært andre Linux oppkjøp i det siste: SUSE ble kjøpt av EQT partner tidligere i år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå