Tan28 Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 Hei. Har i lengre tid, les: flere år, klart meg med kun den stasjonære maskinen i kombinasjon med mobilen, men etter småendringer i jobbsituasjonen har jeg innsett at denne ikke dekker hele behovet lenger. Er derfor på utkikk etter en bærbar som i all hovedsak skal brukes til typisk kontorbruk - Office (90% Word og Excel), Drive/Dropbox, etc. Altså ikke veldig krevende. Vet at jeg strengt tatt kunne plukket opp en tilfeldig 3000-kroners maskin som høyst sannsynlig hadde dekket mitt umiddelbare behov. Men - jeg ønsker ikke å kjøpe noe jeg angrer på. Er ikke veldig kresen, men ser etter noe jeg kan bruke hjemme i sofaen, ta med på jobb og andre steder, og kanskje til og med fyre opp en runde FM eller et typisk GOG-spill på uten at vifta går amok, uten at sistnevnte vil være en avgjørelse faktor - er åpen for en Chromebook, f.eks,da Office web høyst sannsynlig hadde vært tilstrekkelig. Antar da at vekt, tastatur og tildels batteritid blir de viktigste kriteriene for min del, samt at jeg ikke ønsker for stor skjerm. I mitt hode er alt over 15" for stort. Spør her fordi jeg er totalt blank på hva som er aktuelt på det bærbare markedet om dagen - hva angår prosessor spesielt - og fordi jeg vet det sitter mange kloke og dyktige hoder der ute med fortrinnsvis bedre forslag enn hva en får i den lokale kjedebutikken. Takk for svar, beklager for en (unødvendig) lang tekst. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 Høres ut som du egentlig treffer best med en Chromebook, selv om MS Office pakken kanskje ikke er optimal for offline bruk (lastes ned via Google Play, som er blitt tilgjengelig). Jeg har blitt stor fan i det siste, og skulle jeg hatt ny laptop til mitt bruk så hadde det ikke blitt en Windows 10 variant. Chromebooks kjører som regel veldig lett HW, så ikke behov for aktiv kjøling. Det betyr også særdeles gode batteritider med lett HW og lett OS. Jeg har erfaring med Acer Chromebook 14. Den føles og ser betraktelig dyrere ut enn prisen tilsier. Eneste negative punkter: Ikke USB-C lader, og ikke verdens mest lyssterke display. Knallgodt keyboard og touchpad, god lyd, kvalitetsfølelse tvers gjennom. https://www.proshop.no/Baerbar-PC/Acer-Chromebook-14-CB3-431-C8YS/2563471?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 29. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2018 Ja, chromebook frister litt, men er usikker... Office web vil høyst sannsynlig dekke de behov jeg har, men dog... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Bestill en online, prøv og bruk evt angrefristen. Ikke mye å tape på det 1 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 (endret) Jeg hadde absolutt vurdert denne nylanserte med USB-C: https://www.komplett.no/product/1093667/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/chromebook/acer-chromebook-cb713-135-qhd#technical-details Endret 31. oktober 2018 av fflex Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Her er "alle" gode bærbare pc'er opp til kr 7500 https://www.prisjakt.no/category.php?m=s335249281&o=produkt_pris_inkmoms Jeg hadde ikke kjøpt en uten Windows, slik at jeg kan kjøre MS Office og andre programmer som finnes på Windows. Endret 1. november 2018 av Svein M Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Jeg er på min andre jobbmaskin, begge var lenovo thinkpads, x270 er vel kanskje litt for heftig, men e480 som du finner i oversikten til Svein burde funke utmerket for deg. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Takk for svar, mye interessant det. Kommer uansett til å sitte på gjerdet en liten måned til, mtp at Black Friday nærmer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå