*Tronaldo* Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei. Jeg har kjøpt meg ny PC og installerte WP Pro på den. Etter installasjonen installerte jeg chipset driverene og restartet. Så kom jeg på at det kanskje lå noen nye drivere på www.nvidia.com og riktignok lå det en ny versjon ute. Jeg lastet ned og installerte. Midt under installasjonen reboota maskina og når jeg sjekket device manager så jeg at lyd driverne var korrupte. Ved forsøk på avinstallasjon låste det seg bare (maskina låste seg ikke, men den kom ingen vei med avinstallering). Da reinstallerte jeg Windows. Denne gangen tok jeg de nyeste driverene og da funka det, men så tok jeg en runde windowsupdate og der fant den nye drivere for nforce-lyden. Installerte disse, men nå får bare en "Windows har støtt på en feil... vil du sende rapport... osv" når jeg starter Nforce lyd kontrollpanel som ligger i trayen. På mitt gode gamle via chipset var det jo bare å installere ny driver oppå den gamle - så hva er trikset med Nforce driverne??? Lenke til kommentar
Grim.Reaper Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har samme problemet, installerte nyeste nforce driverne på mandag, finner ikke Nforce iconene på controllpanelet heller.... skuff Nye feil har også oppstått, bla a bluescreen som jeg aldri har hatt før! aldri hatt en bluescreen siden jeg reinstallerte alt Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 http://www.mwarhead.com <-- der ligger det noen optimaliserte nforce drivere samt et verkøy for å fjerne gamle drivere. Lenke til kommentar
banjin Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 sjekk datoen på de drivera som ligger på win update i forhold til de som ligger på nvidia eller 3dguru sine sider. tror og mener de på win update er eldre enn de som er fra nvidia. i allefall jeg sjøl oppdaterer aldri nvidia elelr andre drivere fra winupdate da henter jeg heller ned fra produsentene sine sider da jeg har bedre erfaringer med det. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 sjekk datoen på de drivera som ligger på win update i forhold til de som ligger på nvidia eller 3dguru sine sider. tror og mener de på win update er eldre enn de som er fra nvidia. i allefall jeg sjøl oppdaterer aldri nvidia elelr andre drivere fra winupdate da henter jeg heller ned fra produsentene sine sider da jeg har bedre erfaringer med det. Ja - egentlig enig i at det ikke er så smart å ta ned drivere fra windowsupdate... Men trodde i farta at de var nyere! Skal teste den toolen som PumpAtcion foreslo i kveld. Noe jeg trenger å vite om den før jeg ruller i gang eller er det intuitivt i bruk? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Endelig! Etter masse plunder og heft (vant til det gode liv med VIA 4in1) fikk jeg det til! På kontrollpanelet finnes en lur knapp som heter legg til eller fjern programmer, men ettersom drivere ikke akkurat er å regne som programmer (i løs forstand) tenkte jeg ikke engang på å prøve der... Det var seffen der nøkkelen lå. Altså - avinstaller alt som har med Nforce og gjøre der så løser det seg. Jeg avinstallerte også skjermkortet først sånn for å være sikker! JOHOO! Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 1. UNISTALL NFORCE2 DRIVERNE FØRST. (DE GAMLE) 2. UNISTALL ATI DRIVERNE (OM DU HAR ATI GRAFIKK KORT) 3. INSTALL DE SISTE NFORCE2 DRIVERNE. 4. INSTALL DE SISTE ATI DRIVERNE Jeg anbefaler NF2 drivers 3.77 o ikke de 3.13 og ikke install de SW drivers. iKKE GLEMT O TA EN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå