Vegabond Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Prøvd både med og uten Windows 7 enabled også.. Endret 1. november 2018 av Vegabond Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Har nå fått installert W10 32 bit.. så er nok installasjonen. Skal få sjekket blåskjermene her nå... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Du bør som jeg sa under windows installasjon kople fra alle disker/ssd utenom den du skal ha windows på. Blandt annet fordi 1) For at boot filer og system skal legges på samme disk som operativsystemet. Windows er isolert på en disk og uavhengig av andres tilstedeværelse. 2) For at du vet 100% sikker hvilken disk du skal selecte og gjøre diskpart clean på (alt forsvinner) 32bits Windows er ikke noe å ha da den bla ikke får utnyttet alt minne. Installasjonsmedia på usb for EFI for 64bit Windows 10 kan du lage med Microsoft sin media creation tool her https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows10ISO Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 DA har jeg fått installert windows. Og ikke vet jeg hvorfor. Har kommet til 98% av klargjøring av filer flere ganger, men har da gått over i blåskjerm. Men gikk til slutt etter sikkert 30 forsøk. Har kjørt 25 youtube filmer på en gang, og det funker så nå skal jeg ta det litt etter litt. Jeg har kun 1 RAM brikke inni, altså 8gb. og XMP (eller hva det hette) står som OFF Så kjører vel RAM på 2166...Uansett, noe jeg bør gjør nå for å sjekke om alt er i orden? SKal sjekke ut det med USB bootable setup. TAKK for hjelpa Mvh Robert. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 DA har jeg fått installert windows. Og ikke vet jeg hvorfor. Har kommet til 98% av klargjøring av filer flere ganger, men har da gått over i blåskjerm. Men gikk til slutt etter sikkert 30 forsøk. Har kjørt 25 youtube filmer på en gang, og det funker så nå skal jeg ta det litt etter litt. Jeg har kun 1 RAM brikke inni, altså 8gb. og XMP (eller hva det hette) står som OFF Så kjører vel RAM på 2166... Uansett, noe jeg bør gjør nå for å sjekke om alt er i orden? SKal sjekke ut det med USB bootable setup. TAKK for hjelpa Mvh Robert. Er det 32 Bits så brukes ikke alt minnet. Du kan mao ha omgått problemet med å kun ta ibruk en særs begrenset del av minnebrikkene dine. Helt bortkastet PC investering for 32Bits windows 10. https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/ram-limitations-for-windows-10-32bit/32948af2-2062-491f-9038-aefd283096ec Har du fått inn 64bits Windows 10 derimot , kudos Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 1. november 2018 Forfatter Del Skrevet 1. november 2018 Hei! Beklager formuleringen! Fikk inn 32 bit, så prøvde jeg på nytt med 64, og det gikk! Har nå bare 1 minnebrikke i, kun W10 WHQL enabled. Så skal installere GTA V for å kjøre benchmark uten drivere, og så installere driverne. Ellers så installerer jeg driverne først, så mange youtube filmer samtidig. Men kan godt være halv kræsjet Windows installering forrige gang... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) Hei! Beklager formuleringen! Fikk inn 32 bit, så prøvde jeg på nytt med 64, og det gikk! Har nå bare 1 minnebrikke i, kun W10 WHQL enabled. Så skal installere GTA V for å kjøre benchmark uten drivere, og så installere driverne. Ellers så installerer jeg driverne først, så mange youtube filmer samtidig. Men kan godt være halv kræsjet Windows installering forrige gang... Veldig bra Det er ikke noe som heter «uten drivere» . Windows 10 legger inn WHQL (Windows Hardware Quality Labs) default drivere fra produsenter til alt den indentifiserer inklusive brikkesett, disk kontrollere, cpu driver, grafikk kort driver osv. Alle seriøse produsenter leverer enhets drivere til Microsoft som etter et testregime stemples som WHQL og disse bakes inn i operativ systemet og oppdaterer seg automatisk mot server over internett til siste whql driver etter initiell os installasjon. Endret 1. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 Ja, du sier noe der. Det jeg mente var uten Nvidia geforce Experience og de driverne. Er det nok med 16gb 3ghz ram for mitt bruk? Satser på spillene Farming Simulator 2019, GTA, Planet Coaster og Red Alert 2! pluss at jeg driver med 3d cad og cam. Skjønner at alt kan bli bedre, men det slo meg at kanskje 16gb er litt lite, men hastigheten på de er jo en del bedre enn det jeg ellers har brukt og kjøpe. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Burde jo klare deg fint med 16 , men avhenger selvsagt av størrelse på prosjekter og datasett. 16GB minne anses som medium for mange cad programmer og 32GB som high-end mens høyere enn det anses som extreme. For spillene er det vel ingen som har oppført i pc requirements mere enn 8GB ram under anbefalt. Men multitasker man mye kan det være en godt merkbar fordel med >8GB i pc , så 16GB har på sett og vis blitt den nye standarden. Har man råd og mulighet syns jeg høytytende allround pcer kan utstyres med 4x16GB minne moduler. Eller 2x16 som gir rom for utvidelse senere. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 2. november 2018 Forfatter Del Skrevet 2. november 2018 Ok Takker for mange godt utfyllende svar! Kommer tilbake om det blir mere krøll Mvh Robert Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 16 gb holder fint for gaming! Veldig glad for å høre at ting løste seg til slutt! Kos deg med gaminga! God Hælj! Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Da har det ikke løst seg alikevell. Fikk blåskjerm "Kernel Security Check Failure" nå i sted Tror dere det er windows som har installert seg feil eller noe? Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 Det skal sies at blåskjermene kom etter ca 1 mnd etter installering av windows. Nå kom de 2 dager etter... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Det kom etter at du la inn nvidia geforce experience drivers ikke sant. Prøv å bare ha innsatt en minnebrikke i slot A2 (ingen i B2) Så hvis du ikke har gjort det enda så oppdater bios til hovedkortet ditt. The ‘Kernel Security Check Failure‘ PC error can occur for various reasons like memory issues, virus infections, and more. However, the most common reason is that the drivers you were using for the previous Windows version are not compatible with the new Windows version. As a result, the OS gives you the ‘Kernel Security Check Failure’ error message followed by the 0x000000139 error code. Endret 4. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Hei! Det skjedde etter at jeg installerte origin... Har ikke installert Experience enda.. Har fjernet ene RAM brikken, så det ser faktisk "positivt" ut Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Er den stabil med en minne modul så oppdater biosen. Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 4. november 2018 Forfatter Del Skrevet 4. november 2018 Biosen skal ha den siste versjonen.. Kan dobbeltsjekke det i morgen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 (endret) Du får gå igjennom minne oppsettet mere nøye: Fra hk manualen Important DIMMB2 DIMMB1 DIMMA2 DIMMA1 yAlways insert memory modules in the DIMMA2 slot first. yDue to chipset resource usage, the available capacity of memory will be a little less than the amount of installed. yBased on Intel CPU specification, the Memory DIMM voltage below 1.35V is suggested to protect the CPU. yPlease note that the maximum capacity of addressable memory is 4GB or less for 32-bit Windows OS due to the memory address limitation. Therefore, we recommended that you to install 64-bit Windows OS if you want to install more than 4GB memory on the motherboard. ySome memory may operate at a lower frequency than the marked value when overclocking due to the memory frequency operates dependent on its Serial Presence Detect (SPD). Go to BIOS and find the Memory Try It! to set the memory frequency if you want to operate the memory at the marked or at a higher frequency. yIt is recommended to use a more efficient memory cooling system for full DIMMs installation or overclocking. yThe stability and compatibility of installed memory module depend on installed CPU and devices when overclocking. Så bør du kjøre memtest86 med minst 5 looper. Og det ska ikke være noen feil (error) https://rog.asus.com/articles/overclocking/memtest-user-guide-for-rog-motherboards/ Det kan være en fordel om du setter et stykke minnet i A2 , sette det opp med nøyaktig hastighet/profil cas data som Corsair har spesifisert. Kjører memtest . Er det feilfritt vet du at brikke 1 er ok , og slot A2 er ok , og cpuens minnekanal 1 av 2 er ok. Så gjentar de det samme med minnebrikke 2. Ville ha begynt der. Er det feil i memtest86 trenger det ikke nødvendigvis være feil på selve minnebrikkene. Men kompabilitet mellom type cpu, hovedkort, minne kan også være utslagsgivende. Hovedkorts bios skal kunne lese og tolke minnets spd og xmp data for å kunne sette de opp med riktige parametere og spenningsnivå. Er det noe som fusker i hovedkortet med dette vil minnets parametere kanskje ikke følge produsentens spesifikasjon og man kan få ulike type minnehåndterings feil. Prosessorer har også ulike spec og parametere og jobbe under , så bioser til hk er gjerne oppdatert med microkode for å støtte ulike typer cpuer. Sist men ikke minst så kommer man i teknologiverdenen opp i det man kaller «design flaws» rett som det er. Dette fra hovedkort produsent, intel (cpu og brikkesett) eller grafikk kort produsent som gjør at uansett hvor riktig alle parametere er satt har man fremdeles feil. Endret 4. november 2018 av syar2003 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 4. november 2018 Del Skrevet 4. november 2018 Høres veldig ut som en "død" rambrikke nå ja! Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 9. november 2018 Forfatter Del Skrevet 9. november 2018 Hei igjen! Det var nok en død RAM brikke! Har tatt ut den ene, og brukt maskinen 1 uke. Ikke blåskjerm i det hele tatt. Skiftet RAM brikke og fikk blåskjerm nesten før jeg kom inn i windows startet maskinen på nytt, og fikk gjentatte problemer. Så da må jeg levvere den tilbake. Tusen takk for all hjelp! setter veldig pris på å få hjelp når man trenger det. Mvh Robert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå