Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en sår trengt oppdatering på spill fronten og lurer på om dette ville vært ett godt kjøp:

Fractal Design Define C Temp G

Corsair TX550M, 550W PSU

Intel Core i7-9700K

CM Hyper H411R RGB Komplett Edition

MSI B360 Gaming Plus, Socket-1151

HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

Palit GeForce RTX 2070 Dual

Kingston A1000 480GB M.2 SSD

Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD

Komplett RGB Level 5

Bygget det ut ifra Komplett Premium i150. Valgte å gjøre det slik grunnet at rimeligste ferdigbydge alternativet med 2070 var a150 (16999,-), som ikke inkluderte Intel prosessorer i konfigurasjonsmulighetene. Ender på 18769,- ("minus" RGB belysning) som sluttsum. Har forsåvidt bare byttet ut CPU og GPU fra grunnkonfig, men er egentlig ikke spesielt datakyndig utover helt middelmådig, og lurer på om det er noe her som sårt trengs å byttes ut med bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt hovedkort, du bør ikke parre 9700K med hovedkortet du har satt opp. Da får du ikke utnyttet potensialet. 

Eksempel på HK:

https://www.proshop.no/Motherboard/ASRock-Z390-Extreme-Motherboard-Intel-Z390-Intel-LGA1151-socket-DDR4-RAM-ATX-/2683328?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Jeg ville tatt raskere minne også. F.eks

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-3600-C16-DC-BW-16GB/2591026

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg burde kanskje først nevnt at utbyttedelene må finnes i PC konfigurasjons mulighetene fra før, da jeg ikke har mulighet til å bygge selv for jeg sliter med skjelvinger. 

Lurer på om ASUS ROG STRIX Z-390F Gaming kan være like god? Regner med at dette er som tredjepart skjermkort produsenter og at forskjellene er minimale, men dobbeltsjekker nå her uansett.

Vil derimot raskere minne påvirke ytelsen noe nevneverdig?

Endret av Ingeniørspiren
Lenke til kommentar

Hei og takk for svar.

Jeg burde kanskje først nevnt at utbyttedelene må finnes i PC konfigurasjons mulighetene fra før, da jeg ikke har mulighet til å bygge selv for jeg sliter med skjelvinger. 

Lurer på om ASUS ROG STRIX Z-390F Gaming kan være like god? Regner med at dette er som tredjepart skjermkort produsenter og at forskjellene er minimale, men dobbeltsjekker nå her uansett.

Vil derimot raskere minne påvirke ytelsen noe nevneverdig?

Hei!  

ASUS ROG STRIX Z-390F som du nevner, er ett meget godt hovedkort! 

Ville også, som han over sier, valgt kanskje litt raskere minne!

jeg tar en titt på konfiguratoren til komplett, å poster en liste over mitt forslag her om litt!

Ha en fortsatt fin søndag!

EDIT: fortell gjerne hva som er viktig for deg i en PC, er det kun spilling du skal gjøre? eller er du avhengig av mange kjerner på CPU?  er du ikke det, så er det inget poeng å specce opp med en 8c\16t cpu, hvis alt du skal gjøre er å spille :) 

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Vil nok hovedsakelig bli brukt for spilling, og det er dette jeg vil specce maskinen opp for. Utenom det blir det moderate mengder Cubase.  

Har og endret konfigurasjonen så langt til Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz 16GB samt forutnevnte MB. Dere nevner at Z390 er super så den er grei, men blir 3200MHz (som jeg håper er farten) raskt nok?

Lenke til kommentar

Vil nok hovedsakelig bli brukt for spilling, og det er dette jeg vil specce maskinen opp for. Utenom det blir det moderate mengder Cubase.  

Har og endret konfigurasjonen så langt til Corsair Vengeance LED DDR4 3200MHz 16GB samt forutnevnte MB. Dere nevner at Z390 er super så den er grei, men blir 3200MHz (som jeg håper er farten) raskt nok?

Konge! her er mitt forslag utifra den riggen du valgte på komplett: 3200mhz ram er mer enn raskt nok, holder også fint med 2933mhz! minnehastigheter er mere viktig på ryzen enn det er på intel i spill sammenheng

Fractal Design Define C Temp G - Corsair TX750M, 750W PSU - Intel Core i5-9600K(evt i7 9700K hvis du føler du trenger flere kjerner og hyperthreading) - CM Hyper H411R RGB Komplett Edition - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, S-1151 - HyperX Fury DDR4 2933MHz 16GB(evt Corsair vengance 3200mhz) -  Palit GeForce RTX 2070 Dual - Kingston A1000 240GB M.2 SSD - Seagate Barracuda 1TB 3.5'' HDD - Windows 10 Home - Komplett Gaming Musematte - M Støtsikker PC-eske - Garanti 3 år - Send inn

Endret av kla3torsk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...