Captain Kuijt Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 (endret) Hei! Har ei madrass som jeg har hatt i litt over ett år nå, og det har samla seg opp en god del sæd i den. Madrassa passer ikke i vaskemaskina, er det noen som har greie på hvordan en kan få fjernet dette? Kan jeg trygt bruke Zalo/Jiff og en våt klut eller må en ha noe spesialgreier for å renske en madrass? EDIT: Kan jeg forresten bruke høytrykkspyler? Tenker at da vil jeg ihvertfall få vekk all driten. Den jeg bruker er på 300 bar, vil dette evt. ødelegge stoffet? Madrassen er 100% polyester og har memory foam på innsiden Endret 28. oktober 2018 av Captain Kuijt Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Dynk den først i bensin og gi den deretter renselse i skjærsilden. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Ja du kan bruke fuktig klut, men vær forsiktig med å bruke såpe då det er vanskelig å fjerne såpa igjen. Pass på at du ikkje bruker sterk såpe, sidan du må pårekne at du ikkje får vekk all såpa og at du derfor vil få hudkontakt med rester av såpa seinare. Fuktig klut egner seg best på vanlige flekkar som ikkje har trekt inn i stoffet. Skal du vaske heile madrassa så må du ha tepperenser der du kan suge ut vatnet. Madrassa toler heilt sikkert å bli spylt, men det vil ta enormt lang tid å tørke madrassa etterpå. Madrassa er i all enkelheit ein stor skumgummisvamp med fjærer og tøytrekk som gjer at du ikkje får vridd opp "svampen". Sannsynlegheita for at tilførselen av fuktigheit får restane av død hud, døde sengekryp og anna biologisk materiale til å surne/råtne er særdeles stor, så du vil fort ende opp med ei rein madrass som lukter våt hund. Overmadrassa kan du få vaska på store vaskeri, du kan også ta av trekket og vaske det i vanlig vaskemaskin. Alternativt berre kjøpe ny overmadrass. Sjølve madrassa derimot må du enten levere på renseri som tek på seg slike oppdrag, eller du må bruke tepprensser. Alternativt kjøpe ny madrass. Eller som nemnt, bruke ein fuktig klut på eventuelle overfladiske flekkar. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 Kast den i Dalevatnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå