Gå til innhold

homofile pingviner fikk datter

Mr.M

Anbefalte innlegg

wLyyqsj.png

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ond1X1/homofile-pingviner-vekker-oppsikt-fikk-datter?utm_content=row-3&utm_source=vgfront

Mange synes vel det er en søt historie, og forsåvidt greit nok at disse to henger sammen, men bør dyrehager drive å ta det "et skritt videre" slik som beskrives i denne saken?

Forøvrig kan man vel mistenke at i det øyeblikket denne datteren når kjønnsmoden alder, så vil sjarmørene hoppe på med engang. Men det får vi nok ikke høre om i så fall.

(og det ville også bevist at de ikke er "homofile" men er blitt slik i fangenskap)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forøvrig kan man vel mistenke at i det øyeblikket denne datteren når kjønnsmoden alder, så vil sjarmørene hoppe på med engang. Men det får vi nok ikke høre om i så fall.

(og det ville også bevist at de ikke er "homofile" men er blitt slik i fangenskap)

Hvorfor mistenker du det? Har du erfaring med at homofile hanner har sex med adopterte hunner når de blir kjønnsmodne?

Lenke til kommentar

Mange synes vel det er en søt historie, og forsåvidt greit nok at disse to henger sammen, men bør dyrehager drive å ta det "et skritt videre" slik som beskrives i denne saken?

Homoseksualitet blant pingviner er svært vanlig, og selv om dette er et resultat av ensomhet så er de også dette i naturen. Så jeg vil si at det er naturen som er et skritt foran her. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor mistenker du det? Har du erfaring med at homofile hanner har sex med adopterte hunner når de blir kjønnsmodne?

Jeg tror ikke de er "homofile" i egentlig betydning , men beror på "felles skjebne felles trøst" pga. av fangenskap og mangel på hunner.

Dermed tror jeg også at den sanne driften vil vise seg når "datteren" er verpeklar (men personalet fjerner henne antageligvis, hvis de ikke ønsker forøkelse av bestanden)

Jeg er generelt imot å hensette dyr i unaturlige situasjoner. Selv om denne saken er ganske uskyldig da (i motsetning til f.eks. å fremprovosere slåsskamper på film etc.)

Lenke til kommentar

Uten å kjenne situasjonene tenker jeg fort på gamle fabler og fortellinger der en gjerne tillegger dyr motivasjoner, tanker og evner de ikke nødvendigvis har, som med disse angivelig "homofile pingvinene". 

Ellers fremstår overskriften som clickbait, gitt at jeg vil tro det at det å "få en datter" i de flestes hoder ikke innebærer å faktisk  denne fysisk overrakt i et egg, men å faktisk unnfange og føde datteren og det "oppsiktsvekkende" i artikkelen således er betraktelig mindre oppsiktsvekkende enn en skulle tro.

Endret av herzeleid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

wLyyqsj.png

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Ond1X1/homofile-pingviner-vekker-oppsikt-fikk-datter?utm_content=row-3&utm_source=vgfront

Ja, hvorfor ikke?

Hvorfor kan man mistenke det?

Det finnes homofile pingviner også ute i naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...