Gå til innhold

Bombetruslene i USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tolking er ikke fakta ... men tolking. :)

Dersom noe ikke kan tolkes på en annen måte, så er det fakta.

Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies

Hvorfor utforme dette som noe som kan oppfattes som en farlig gjenstand?

Hvorfor sende det anonymt?

Hvorfor sende det til noen med klare politiske standpunkt?

Hvorfor ikke sende en tekst for å forklare/begrunne utsendelsen?

Dette kan ikke forklares på noen annen troverdig måte enn at han forsøker å true meningsmotstandere til taushet. Ikke nødvendigvis mottakerens, men alle de andre som i fremtiden ikke tørr å si noe pga. mulige farlige motreaksjoner.

Dette er fakta, men du ser ut til å ikke ville forholde deg til sånt..

Lenke til kommentar

Dersom noe ikke kan tolkes på en annen måte, så er det fakta.

...

Dette kan ikke forklares på noen annen troverdig måte enn at han forsøker å true meningsmotstandere til taushet. Ikke nødvendigvis mottakerens, men alle de andre som i fremtiden ikke tørr å si noe pga. mulige farlige motreaksjoner.

Dette er fakta, men du ser ut til å ikke ville forholde deg til sånt..

Det er ikke engang fakta ifølge din egen definisjon ... det er kun ren spekulasjon fra din side.
Lenke til kommentar

Det er ikke engang fakta ifølge din egen definisjon ... det er kun ren spekulasjon fra din side.

Det er som å påstå at 2+2=4 er ren spekulasjon.. folk med et snev av innsikt forstår at dette er fakta og ikke spekulasjoner.

For gøy, så kan jo du forsvare de fire punktene ettersom du tydeligvis mener at det finnes alternativ tolkning av dette.

Lenke til kommentar

Det kalles en dårlig designet bombe

Kanskje, kanskje ikke

The officials said the devices were not rigged like a booby-trapped package bomb that would explode upon opening. They had timers and batteries but never went off. Law enforcement officials were still uncertain whether the devices were poorly designed or never intended to cause physical harm.

https://www.kimt.com/content/news/Package-to-DeNiro-recovered-President-Trump-tweets-against-media-498523801.html
Lenke til kommentar

Hvilke fire punkter mener du jeg bør forsvare? Og hvorfor?

De du fjernet fra sitatet..

De «..som ikke logisk kan motsies».. du mente at det var en tolkning derfor ikke fakta og at definisjonen av fakta ga deg rett i din påstand. Jeg forventer derfor at du forklarer de fire punktene på en logisk måte.

Lenke til kommentar

Det er som å påstå at 2+2=4 er ren spekulasjon.. folk med et snev av innsikt forstår at dette er fakta og ikke spekulasjoner.

For gøy, så kan jo du forsvare de fire punktene ettersom du tydeligvis mener at det finnes alternativ tolkning av dette.

Alternativ tolkning- Sayoc lider av mentale sykdommer eller narkotika. Vi vet at han, uten noe god logisk grunn hevdet han var indianer. Flere har sagt at det var skremmende og galt med Sayoc.

Likevel er det logisk å anta at et rasjonellt menneske ville sende bomber uten «energetisk materiell» hvis det var bare et spøk eller til å skremme folk

Det blir også ulovlig for meg som en typisk amerikaner å sende «energetisk materiell» i posten uansett grunnen fordi det er farlig og må behandles på spesielle måter.

Lenke til kommentar

De du fjernet fra sitatet..

De «..som ikke logisk kan motsies».. du mente at det var en tolkning derfor ikke fakta og at definisjonen av fakta ga deg rett i din påstand. Jeg forventer derfor at du forklarer de fire punktene på en logisk måte.

Dette er ikke fire punkter, det er fire spørsmål.

Spørsmål motsies ikke, de besvares om man kjenner svarene, noe jeg ikke gjør ... men jeg mistenker at du tror du vet svarene så da har du muligheten til å fremlegge hva du tror

Lenke til kommentar

Det blir også ulovlig for meg som en typisk amerikaner å sende «energetisk materiell» i posten uansett grunnen fordi det er farlig og må behandles på spesielle måter.

Det avhenger av hvilket energetisk material det omhandler ... papir er som tidligere påpekt ett energetisk materiale ... og det er det fortsatt lov å sende i posten.

Lenke til kommentar

Noen typer "Energetisk material" gjør det, andre ikke.

De som kan ekplodere uten detonator er vel stort sett lite egnet til å sende i posten.

Wray definerte energetisk material som kan eksplodere og skade

En kan sende energetisk material som kan pakkes slik at det er harmløse i posten men eksploderes når den åpnes uten detonator.

Lenke til kommentar

OK ... dog hva er hensikten med timer og kablene da?

Lav kompetanse endrer ikke hensikten. Hvis jeg setter for lite gift i kaffeen din, det endrer ikke faktumet at jeg ville forgifte deg

Bruk av eksplosiver og glass indikerer hensikten til å skade. Mangelen på detonator indikerer lav kompetanse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...