Benbels Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Hei, Tittelen sier vell det meste. Jeg har problemer med å streame ting via appene på min Lg Oled B7. Til tider fungerer alt strålende, mens andre dager er det umulig å få sett på noe som helst. Appene jeg har problemer med er Viaplay, Plex, Youtube og noen ganger Netflix. Trodde først at det var routeren min som ikke gjorde jobben. Så oppgraderte derfor fra en Google Wifi til TP-Link AC3200. Dette løste ikke problemet. Ruteren står plassert ca 7-8 meter unna tven. Dagene når appene ikke fungerer, streamer jeg rett fra pcen min (Acer Swift 5 - i7 prosessor) til en Chromecast Ultra som jeg har i tven. Dette fungerer uten problemer. Alt av programvarer er oppdatert på tv, pc, apper og router. Begyner å tro at det kanskje er noe galt med tven? Noen som har lignende problem? Hvordan løser jeg dette? -Benjamin Endret 28. oktober 2018 av Benbels Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Prøv å skru av alt av strømsparende moduser. Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Lg er ikke flinke å holde sine legazy oled tvr med web os up to date. Nå Lg er ferdig med et år stopper suporten. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Er det Wifi problemer du har? Har noe vekslende kvalitet på mottak fra tv jeg også men aldri opplevd at det er helt dødt. Har ikke brydd meg så mye da jeg har både PS4 Pro og Xbox S ser ofte Netflix, Plex de veiene hvis det er svake signaler. Klart det ikke skal være sånn.. En løsning er å kjøre kabel rett inn eller sende den inn for bytte av nettverkskort. Siste oppdatering kom vel i Juli så et års påstand om oppdateringer stemmer ikke.. Skal også komme ny oppdatering i Des i følge LG. Endret 27. oktober 2018 av Jada-jada Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2018 Takker for svar! Er ikke noe strømsparing aktivert dessverre. Er vel egentlig aldri helt dødt. Jeg har signaler men det stopper opp hvert 5-10 sekund når jeg bruker fks Plex og Youtube. Er det et kjent problem? Mulig jeg må strekke en nettverkskabel rett inn i tven for å teste at det er nettverkskortet som er problemet. Eventuelt om det finnes noen måte å kjøre en speedtest på nettet via tven? Hvis nettverkskortet er problemet. Skal jeg ta direkte kontakt med LG, eller Power der jeg kjøpte tven? Lenke til kommentar
PHCTF Skrevet 28. oktober 2018 Del Skrevet 28. oktober 2018 WebOS har en egen speedtest app du kan laste ned på TVen. Prøv med en kabel. Hvis det fortsetter sånn selv med kabel, så er det enten noe på TVen(kanskje nettverkskortet som noen andre foreslo) som er defekt. Tviler på at mangel på oppdateringer er årsaken. Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 28. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2018 Hei igjen, Fant ikke appen på tven men har brukt www.bandwidthplace.com da denne siden ikke krever flash for å kjøre testen. Fikk følgende resultater: Ruter 7-8 meter fra tven Opp/ned: 3/7 Mbps Kablet Opp/ned: 46/49 Mbps Ruter ved siden av tven: Opp/ned: 44/49 Mbps Kan det virkelig være at tven mister så mye hastighet av bare noen meter? Kjørte samme test med pc og mobil, og de mistet ikke i nærheten av det samme.. Så løsningen her blir vel egentlig å selge ruteren igjen og kjøpe et mesh-system? -Benjamin Lenke til kommentar
Benbels Skrevet 29. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2018 LØSNING! Kjøpte en TP-Link RE200. Link Satte opp denne og kjører kabel fra extender til tven. Får ca 40/48 opp/ned! Takker for alle svar! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå