Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan skraper man vekk is fra bilvinduet?

Ali Kaffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her bryter man en del regler og kan få seg en saftig bot om man blir tatt for det, alltid gøy å se det skje.

Edit : Her er en forklaring

Fra linken:

Dag Thomassen er klar på at trafikkreglene forbyr å la bilen stå på tomgang, men han mener man likevel er nødt til å akseptere et minimum av tomgangskjøring på vinterstid.

– Motoren må få varme seg opp litt, slik at det ikke er helt kald luft som sendes opp på rutene, ellers ser du ingenting et par minutter etter at du har begynt å kjøre, sier politimannen.

Lenke til kommentar

Plastskraper lager så absolutt riper i frontruta. Dekk denne med snø/solskjem som Kakeshoma nevnte (fås på Biltema/Jula for et par tiere) om natta og/eller bruk isfjerner som du sprayer på i stedet for skrape. For bak- og sidevinduene er det ikke så kritisk. De beste isskrapene er de små med gumminal og løst blad de har på Clas Ohlson. Skraper med isolert håndtak og/eller hanske er bare sløsing av penger; bladet slites ut på noen uker uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs jo akkurat hvor du bor. Bor du i leilighet og må gå et stykke for å komme til bilen, så er jo ikke tomgangskjøring noe særlig. 

Personlig gir jeg blanke f... i regler for tomgangskjøring. Jeg setter meg ikke inni en iskald bil og kjører av sted med en gang. 

Har hatt parkeringsvarmer på de to siste bilene mine og har blitt veldig bortskjemt av dette. Har du ikke dette fra før, så koster det fort 25 tusen å montere. Det er nok lite vits i å koste på om du ikke har tenkt å ha bilen i 10 år. 

Lenke til kommentar

Fra linken:

Dag Thomassen er klar på at trafikkreglene forbyr å la bilen stå på tomgang, men han mener man likevel er nødt til å akseptere et minimum av tomgangskjøring på vinterstid.

– Motoren må få varme seg opp litt, slik at det ikke er helt kald luft som sendes opp på rutene, ellers ser du ingenting et par minutter etter at du har begynt å kjøre, sier politimannen.

Som sagt avhengig av hvor du bor, tomgang i Oslo lykke til...

Vi snakker selvsagt om de som parkerer bilen og lar den stå på mens de går inn og kommer ut etter 10-15 min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...