Gå til innhold

HDR, 10+, Vision, Atmos - hvor mye finnes der ute?

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker ny TV og har egentlig peilet meg inn på Sony AF8. Demo ser bra ut, men det er når jeg prøver vanlig NRK fra app eller vanlig HD Netflix, så føles det ikke «verdt» det hvis dere skjønnner... hva finns av slikt materiale der ute og hvor enkelt er det å få dette vist på TV og anlegg egentlig? Netflix har jo f.eks DV og HDR10+...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Ønsker ny TV og har egentlig peilet meg inn på Sony AF8. Demo ser bra ut, men det er når jeg prøver vanlig NRK fra app eller vanlig HD Netflix, så føles det ikke «verdt» det hvis dere skjønnner... hva finns av slikt materiale der ute og hvor enkelt er det å få dette vist på TV og anlegg egentlig? Netflix har jo f.eks DV og HDR10+...

Glem DV og HDR10+ fra norske TV kanaler på en god stund. Kjøper du en AppleTV 4K boks så får du tilgang til en del da. Netflix har støtte for det som du vet.

LG C8 har god støtte ja, kanskje litt bedre enn Sony AF8 også. Sist nevnte er jo ikke dårlig den heller. Vær klar over at Sony AF8 er bedre på motion/bevegelse enn LG.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Ok, man blir vel blendet av all demo og hvor fantastisk det KAN være. Det er vel først når man prøver det på vanlig materiale at man finner ut av slikt...

Vil ikke dårlig filmkvalitet bli tydeligere på større og bedre TV enn gammel som uansett viser dårlig bilde?

Lenke til kommentar

Ok, man blir vel blendet av all demo og hvor fantastisk det KAN være. Det er vel først når man prøver det på vanlig materiale at man finner ut av slikt...

Vil ikke dårlig filmkvalitet bli tydeligere på større og bedre TV enn gammel som uansett viser dårlig bilde?

Ikke velg TV ut ifra det du ser i butikken. Der står modellene i dynamisk modus. Når du får TV hjem og setter den i Film modus, så blir ting mye bedre. Demo materiale er også spessielt valgt ut av produsenten også. Det er når du ser dine egne filmer og serier på den at du får et riktig inntrykk. HDR kan være veldig bra å se på, men jeg synes selv det er oppskrytt!

Jo større TV du har, jo mer synlig blir svakhetene i kvaliteten på det du ser. Så ikke døm en TV ut fra dårlige TV sendinger... Du trenger Bluray og 4K Bluray for å vise hva en TV er god for. Youtube har masse bra her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...