Gå til innhold

hodetelefonforsterker fra alieexpress

Oter

Anbefalte innlegg

Han kunne jo sjekket det litt kjappere da med å nappe ut rørene og høre om det var noe lyd igjen, men han er jo som alltid grundig.

Dette er jo teknisk sett en rør-forsterker selv om man mater rørene med bare 12V, men i grunn er det mest solidstate med opamps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at rørene ikke forsterker signalene men demper de. All forsterkningen er i op-ampene.

De er laget for å tjene penger på folk som vil ha fancy rør-"forsterkere" men som ikke vil gi penger for ekte rørforsterkere.

Og når dem er billig, ser pene ut og leverer varene så ser jeg ikke problemet med det.

Trådstarter bør prøve å bytte om på rørene. Om feilen flytter seg så burde du klage så du får tilsendt nye rør. Om ikke så får du nok en ny forsterker.

Er like mye lyd i begge kanalene på min.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du får ofte litt hva du betaler for. Kjøpte en rimlig DAC/AMP til 250kr eller noe slikt,  pga at den var bygget på en velkjent ESS dac chip, og ønsket å prøve det lydbildet den Dac chippen genererer. På den enheten jeg fikk var det en merkbar forvrengning /støy på høyere frekvenser både når den var koblet til headset og forsterker, Klaget til selger, men han skyldte på at det var jordstøy fra lydkilden... rar mente jeg, siden lydkilden er mobiltelefon på batteridrift...gadd ikke å knote mer med den, havnet på elreturen.

Jeg har nå tatt sjangsen på en litt dyrere dac/amp til 170 dollar , Topping dx3 Pro. Denne har fått gode tilbakemeldinger fra testere og fått målt veldig lave støytall og bra med effekt.

Kjøp produkter folk har testet skikklig/ lagt ut reviews av..

Den billig dacen jeg kjøpte hadde jeg ikke funnet noen tester av, og jeg kjøpte den kun ut ifra specs...noe som viste seg å være et bomkjøp

Skal du først kjøpe fra Ebay/Aliexpres så gjør litt research før en handler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...