Oter Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 noen som har,og kan tipse om en rimelig og bra hodetelefonforsterker fra alieexpress,helst rørforsterker,ikke disse som bare har en plexiglassplate på toppen. skal brukes på datamaskin. pris?10-100$ Lenke til kommentar
uGn Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hvis du skal en GOD hodetelefonforsterker til den prisen, Schiit Magni 3. Får de nok ikke fra aliexpress, men ebay/finn/duet.no f.eks. Den er milevis bedre enn en tilfeldig amp fra aliexpress. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Har disse. Leverer knallbra til prisen:https://www.aliexpress.com/item/Music-hall-2017-NEW-Nobsound-Audio-Mini-6J9-Vacuum-Tube-Headphone-Amplifier-Stereo-HiFi-Earphone-Amp/32811630741.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.200e4c4dbydGq1 VIl du ha mere bass, så annbefaler jeg en preamp og:https://www.ebay.com/itm/Nobsound-NS-10P-Mini-Vacuum-Tube-Pre-Amplifier-Hi-Fi-AUX-Line-Preamp-Treble-Bass/253234769743?hash=item3af5f7ef4f:g:n4oAAOSw-mNalpKL:rk:3:pf:0 Bruker disse to og er knallfornøyd. Både ser å låter utrolig bra til prisen. Endret 26. oktober 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Oter Skrevet 27. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2018 Har disse. Leverer knallbra til prisen: https://www.aliexpress.com/item/Music-hall-2017-NEW-Nobsound-Audio-Mini-6J9-Vacuum-Tube-Headphone-Amplifier-Stereo-HiFi-Earphone-Amp/32811630741.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.200e4c4dbydGq1 VIl du ha mere bass, så annbefaler jeg en preamp og: https://www.ebay.com/itm/Nobsound-NS-10P-Mini-Vacuum-Tube-Pre-Amplifier-Hi-Fi-AUX-Line-Preamp-Treble-Bass/253234769743?hash=item3af5f7ef4f:g:n4oAAOSw-mNalpKL:rk:3:pf:0 Bruker disse to og er knallfornøyd. Både ser å låter utrolig bra til prisen. disse ser mer en bra nok,bare ute etter litt bedre lyd Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Er de rørforsterkerne ekte rørforsterkere? Eller bare fancy buffere med lysdioder under rørene? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Er de rørforsterkerne ekte rørforsterkere? Eller bare fancy buffere med lysdioder under rørene? Selve forsterkningen er nok transistorer, men lyden går gjennom rørene for å få "rør-lyd". Føles litt koselig når man slår dem på at dem må varmes opp i en 10 sekund før lyden gradvis kommer. Man kan og bytte ut rørene til andre for å endre lydbildet om ønskelig. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Ja har rørhodetelefonforsterker selv (LD MK3) med et godt utvalg forskjellige rør. Men denne var relativt dyr og er hel-rør. Bare rør. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Ja har rørhodetelefonforsterker selv (LD MK3) med et godt utvalg forskjellige rør. Men denne var relativt dyr og er hel-rør. Bare rør. Hehe, blir nok noe helt annet enn billigsaker fra Kina som dette. Men dem ser alikevell veldig pene ut og leverer tilstrekkelig for meg iallefall. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 En grei måte å sjekke om ekte rør er med i lydkjeden er bare å knipse litt i boksen mens du hører på hodetelefonen. Dette pleier å gi en karakteristisk "fjærete" handling-noise. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Hvis du skal en GOD hodetelefonforsterker til den prisen, Schiit Magni 3. Får de nok ikke fra aliexpress, men ebay/finn/duet.no f.eks. Den er milevis bedre enn en tilfeldig amp fra aliexpress. Kvaliteten er mye bedre på Ali enn man skulle tro så lenge en ikke kjiper maksimalt. Marginene mellom "det beste" og hva Kina leverer under eget brand blir stadig lavere. Ofte er det de samme fabrikkene som produserer velkjente europeiske merkevarer av de samme grunnkomponentene. Kina er veldig på å kopiere og redusere prisen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 En grei måte å sjekke om ekte rør er med i lydkjeden er bare å knipse litt i boksen mens du hører på hodetelefonen. Dette pleier å gi en karakteristisk "fjærete" handling-noise. Blir en slik "klang" lyd om jeg dunker borti pulten litt hardt, så den ene er iallefall veldig følsom for det. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 har fått hodetelefonforsterkeren,men mangler preampen. hva trenger jeg av kabler for og få dette til og virke på dataen,er det kun 2 stk minijack kabler jeg trenger? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 har fått hodetelefonforsterkeren,men mangler preampen. hva trenger jeg av kabler for og få dette til og virke på dataen,er det kun 2 stk minijack kabler jeg trenger? Minijack inn, hodetelefoner ut. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Hvis du linker til hva du har kjøpt er det litt enklere å gi råd Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Minijack inn, hodetelefoner ut. ja,da trenger jeg vel 2 minijack,fra data til preamp,og fra preamp til forsterer Lenke til kommentar
Oter Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Hvis du linker til hva du har kjøpt er det litt enklere å gi råd kjøpte de complexity linket til Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=3%2C5mm+male+to+male+short+jack+lead&_sacat=0 Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 har fått koblet opp og prøvd nå,lyder bra,men er merkbart lavere lyd på ene siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå