d3vil87 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hei! Vet ikke om dette er helt det rette stedet men prøver likevel. Jeg har vært arbeidsledig en god stund, der jeg nå til slutt har kommet meg ut i såkalt Arbeidsmarkedstiltak via NAV. Arbeidsgiver sa til NAV at jeg kunne begynne på ordinær lønn hos dem, der NAV skulle gi lønnstilskudd til dem men at jeg får lønn via dem selv og ikke NAV. Mitt spørsmål er, hvordan fungerer egentlig dette i forhold til meldekort / dagpengene som jeg har hatt en stund frem til nå? Lønnsdato hos min nye arbeidsgiver er ikke før om flere uker, men kan jeg fortsatt be om dagpenger frem til første lønnsdato? Ble plutselig vanskelig og planlegge økonomi og vanlige regninger som skal betales innen lønnen kommer. Vanligvis så skulle jeg ha fått dagpenger nå på mandag, som skal dekke regningene som kommer fremover. Dette var svaret jeg fikk av min veileder hos NAV : "Om det er avtalt lønnstilskudd vil du motta lønn og være ansatt på ordinære vilkår. Da trenger du ikke levere meldekort, med mindre du ønsker å fortsatt å være registrert som arbeidssøker." Mulig jeg bare er trøtt etter en lang uke men jeg vet ikke om jeg skjønte helt hva han ville frem til ved "ønsker å fortsatt være registrert som arbeidssøker". Gjelder sikkert ikke dagpengene, men heller at jeg bare er fortsatt registrert i NAV systemet(?) Var litt vanskelig og forklare men håper jeg gjorde meg forstått. 1 stk trøtt og litt forvirret kar ønsker dere en fin helg! ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå