Complexity Skrevet 10. november 2018 Forfatter Del Skrevet 10. november 2018 Da har jeg fått tatt i bruk min og lekt litt. Overgangen fra OP5 er veldig grei for alt er omtrent likt. Oneplus switch gjorde en god jobb med å få overført akkurat det jeg ønsket og ikke mer. Den er like smal som OP5 så går veldig greit å holde den, men den er vesentlig tykkere og enndel tyngere. Det tar nok litt tid å bli vandt med. Men god å holde med runde kanter. Gestures må øves litt på, og skuffende at dem har samme vibrator som OP5 (som er temmelig dårlig) men jeg er allerede vandt med den så går greit. Kommer man fra Samsung eller noe annet blir nok den litt ekkel i starten. Fingersensoren er lynkjapp og har fungert utmerket hittil. Knall telefon! 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 10. november 2018 Del Skrevet 10. november 2018 (endret) SoT i dag: 4t 29min Gjenstående batteri: 41% Endret 10. november 2018 av steikemeg Lenke til kommentar
nonx Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Kan dette stemme? Thunder purple til Norge? (via Oneplus norske(?) FB) Lenke til kommentar
nonx Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Kan dette stemme? Thunder purple til Norge? (via Oneplus norske(?) FB) Fikk verken lagt ved bilde eller redigert forrige post: Lagt ut på FB/OnePlusNorge i går. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Kan dette stemme? Thunder purple til Norge? (via Oneplus norske(?) FB)Ikke utenkelig. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Noen som vet om denne er på utstilling i Oslo? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. november 2018 Forfatter Del Skrevet 14. november 2018 Kan jo alltids bare slenge på ett skin om man vil ha annen farge da. Måtte ha det på min OP5 da den var såpeglatt uten. 6T er ikke så glatt men vurderer det alikevell for å bevare bakglasset litt lenger. Telefonen blir for stor med case for meg. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Pleier å bruke Dbrand 1 Lenke til kommentar
blodhild Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Pleier å bruke Dbrand Var det enkelt å sette på? ser bra ut da:) Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Var det enkelt å sette på? ser bra ut da:)Det er som regel ikke problem å ta på, særlig ikke disse som kun ligger bak på mobilen.De som må brettes rundt ramma tar litt mer tid. Anbefaler å sjekke Dbrand på YouTube første gang. 1 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 17. november 2018 Del Skrevet 17. november 2018 En oppdatert test av Oneplus 6T (Dette blir et langt innlegg) OnePlus har med 6T laget en telefon som skiller seg ut i mobilmarkedet med en minimal notch som inneholder kamera og evt proximitysensor. Dette sammen med en litt mindre chin gjør at StB-ratio øker fra 83,81% til 85,6%. Det er kun Oppo Find X (87%) og Vivo Nex S (86,2%) som har større screen to body ratio. Skjermen som er 1080p, er meget god. Denne er, for meg, innertier. OnePlus har også fabrikkmontert skjermbeskytter som har en god «feel». Dette kunne flere produsenter gjort. Byggekvaliteten er super, føles solid. Den er litt tykkere enn både OP5T og OP6, som på sin side gjør at kameradelen ikke er så høy. Formen er avrundet på sidene bak, og den har en god form til å holde den. Volum- og powerknappene er gode, og alertslideren er noe alle telefoner burde hatt. Sant skal sies at når hele telefonen er så bra laget, så er denne bryteren den eneste tingen som kunne vært «fastere». Med i esken ligger også et mobildeksel, så sammen med skjermbeskytteren gir mer eller mindre totalbeskyttelse på telefonen fra dag én. Selv om telefonen ikke har offisiell IP-rating, så tåler telefonen også vann. Batteriet er på 3700mAh, og skuffer ikke. kombinert med en 1080p AMOLED skjerm, som jeg har hatt på ca 50% styrke, så holder denne veldig lenge. Med moderat bruk av mobilen, så kan du fint få et par dager på en lading. Telefonen støtter ikke trådløs lading, men uansett om man bruker den mye, så går det kjapt å lade med Dash-laderen. Dette er blant markedets raskeste ladere. Du kan selvfølgelig lade med andre USB C-ladere, men da uten hurtigladingen. Dette er en proptietær løsning, så hvis du vil ha en ekstra hurtiglader, så må denne være orginal. Dette gjelder også kabelen. Jeg forsøkte med en tykk Anker-kabel i laderen (brukes til Pixel 2, PD2), og jeg fikk ikke hurtigladet med den. Lyden var vel den tingen jeg var mest spent på da jeg fikk den. Siden jeg har en Pixel 2 utenom, så er jeg jo godt vant med god lyd fra høyttalerne, og OnePlus har jo som kjent én nedoverrettet høyttaler. Denne er ikke like god som Pixel 2’s stereo høyttalere, men likevel bedre enn OnePlus 5T. Lyden blir mer enn høy nok, høyere enn Pixel 2, men blir litt forvridd lyd ved høyt volum. Litt positivt overrasket, men man må selvfølgelig være mer bevisst på hvordan man holder telefonen når man f.eks. ser på Youtube. Ørehøyttaleren er fint plassert over frontkamera, mellom glasset og ramma. Dette er samme måte som Essential Phone gjorde med PH-1. Lyden er mer enn høy nok under samtaler, og for de som vil roote telefonen, så finnes det allerede en Mod så kan utnytte denne og få stereohøyttalere. (Husk at ved rooting, så er det ikke alle apper som virker skikkelig. Det kan være enkelte bank-apper eller altibox-appen. Kan bruke Hide-funksjon i Magisk, men noen apper kan ikke gjemmes). Med frontkamera så kan man bruke Face-unlock, og denne er lynrask. Den er ikke like sikker som biometrisk innlogging, men dæven så greit å ha en mulighet til å låse opp telefonen så kjapt. Fingeravtrykk-leseren som er innebygd i skjermen har fungert utmerket. Om den er litt "tregere" enn vanlig fingeravtrykk-leser, så merkes ikke det særlig for min del. Veldig praktisk faktisk. Noe av det som gjør at den virker enda raskere enn det den kanskje er, er den valgfrie animasjonen som omkranser avleseren. Uansett er denne mer enn rask nok, og hvis du tenker at du vil vente til denne type pålogging blir mer utprøvd og rask, så trenger du egentlig ikke vente. Denne er meget god. (Fikk en tilbakemelding fra noen om at fingeravleseren ikke er stabil ved våte fingre: Så er svaret mitt at med våte fingre, så sliter vanlige fingeravlesere også. Det er ikke et problem som jeg ser på som relatert denne telefonen spesifikt) Når det kommer til kamera, så har denne som kjent 2 objekter (evt 2 kameraer) på baksiden. Her hadde jeg personlig kunne tenkt meg ett 2xzoom som supplement til det vanlige objektivet. Jeg hadde ingen forventninger at den skulle være på høyde med Pixel 2, men i mange tilfeller så er det på høyde med Pixel. Dette gjelder i god belysning, med mørke områder (skyggepartier) og når det ikke er mye bevegelse i bildet. Generelt så blir bildene litt overeksponert, og litt mer utvasket i fargene. I litt mørkere omgivelser, så kommer overeksponeringen “til sin rett”, og greier å hente ut mer lys enn forventet. Resultatet er likevel ikke det som gir mest detaljer når du zoomer litt inn og ser på bildene, men mer enn godt nok for sosiale medier. I følge Oneplus-forum så var visst kamera bedre før siste oppdatering (som kom et par dager etter lansering), så jeg regner med at det jobbes med en fix på dette (det er ikke hardware-relatert). Frontkamera er ikke denne telefonens sterkeste side. Her mangler det både farge og kontrast. Hadde et håp om at 16mpx hadde kunne få frem mye detaljer, men det er ikke tilfellet akkurat nå. Da kan man installere GCam fra XDA-forum, dette gir vesentlig bedre bilder enn stock kamera. Til bakkamera så er det ikke så mye å hente på kvalitet via GCam synes jeg. Nightscape har, som jeg forstår, vært utviklet for kvelds/nattbilder med “belysning”- tenker da typisk byområder med feks lys fra vinduer og reklamely etc. Jeg har ikke fått testet de scenarioene, men har testet i områder med variable belysning. Nightscape fungerer greit vil jeg si. Bildene tar inn mer lys, men gir også et gulskjær på bildet. Dette får være en “greit å ha” funksjon. Jeg vil ikke anbefale å gå til innkjøp av denne telefonen pga denne funksjonen alene. Skal du ha mobil som tar gode bilder i mørket, så se til P20 Pro, Mate 20 Pro eller Google Pixel 2/3. Angående kamera på mobil, så er jeg vant med Google Pixel 2 som er i egen klasse, og kan kanskje derfor være litt “kritisk”. Jeg gikk for Midnight Black 128gb/8gb. 6gb-varianten hadde vært mer enn nok med tanke på RAM, men den varianten kommer kun som Mirror Black, og de var ikke aktuelt for meg. OxygenOS er en av mine favoritter, sammen med Stock Android, LinageOS og Resurrection Remix. Et lett skin som har overkill med RAM gjør telefonen flytende og kjapp i bruk. Med OxygenOS så er det så mye tilpasninger man kan gjøre. En kan bl.a. endrenavigasjonsfeltet, enten vanlig -tilbake-hjem-siste apper-, eller Android Pie «pill» eller gester. Og her har OnePlus gjort en fantastisk jobb. Gestene er glatt på høyde med iPhone når det gjelder smidighet, og i mitt hode den beste løsningen i «Android verden» (Hvis du ikke har sett de i bruk ennå, så sjekk gjerne Youtube). Disse gestene burde Google bare adoptere med én gang, og kvittet seg med den unødvendige «pilla» de bruker på Pixel-serien. Så for å oppsummere; Vanvittig god og smidig telefon Fantastisk skjerm Bra byggekvalitet Bra batteri God lyd Greit kamera 4 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. november 2018 Forfatter Del Skrevet 17. november 2018 (endret) God oppsummering. Ang lyden så finnes det en mod som gjør høytaleren på toppen aktiv til normal lyd også så man får stereo. Høyttaleren i bunnen er vistnokk også mye kraftigere enn den er justert til. Man kan få mye høyere og fyldigere lyd med en slags EQ mod. Begge delene krever root så har ikke begitt meg ut på å teste enda men det blir nok en dag. Endret 17. november 2018 av Complexity Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) 6t thunder purple i hus , blir artig å prøve, men skjønne jo ingenting av den ?Håpe virkelig at 6t ikke kommer på noe supertilbud på Black friday ? Endret 19. november 2018 av bbios Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 19. november 2018 Forfatter Del Skrevet 19. november 2018 Oneplus har aldri tilbud på sine telefoner selv iallefall, og det tok vel nesten ett halvt år før oneplus 6 falt noe i pris. Dem satser heller på å selge dem billig til alle hele tiden, og da beholder dem også andrehåndsverdien. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Tok veldig lang tid å få lasta ned apps, plutselig hva dem der.. hvorfor det? Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg vurderer sterkt å gå fra iphone x til Oneplus 6t, men ser på forumet til Oneplus at det meldes om mange bugs: -Bluetooth-problemer -Ladeproblemer -Batteriet tømmer seg fort -Dårlig samtalekvalitet -Mobilen slår seg av og på Er dette noe som dere som har fått mobilen merker noe til? Blir jo litt skeptisk når en leser sånt, Leser også om hvor lett Mirror black får merker etter fingeravtrykk. Er det verre enn andre telefoner? Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Jeg vurderer sterkt å gå fra iphone x til Oneplus 6t, men ser på forumet til Oneplus at det meldes om mange bugs: -Bluetooth-problemer -Ladeproblemer -Batteriet tømmer seg fort -Dårlig samtalekvalitet -Mobilen slår seg av og på Er dette noe som dere som har fått mobilen merker noe til? Blir jo litt skeptisk når en leser sånt, Leser også om hvor lett Mirror black får merker etter fingeravtrykk. Er det verre enn andre telefoner? Begynn og les om Huawei Mate 20 Pro, da blir du nok ikke så bekymret for OnePlus lengre ?. Mitt inntrykk er at folk generelt er fornøyd. Endret 20. november 2018 av torbjornhb Lenke til kommentar
lokmann Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Begynn og les om Huawei Mate 20 Pro, da blir du nok ikke så bekymret for OnePlus lengre ?. Mitt inntrykk er at folk generelt er fornøyd. Nå er det ikke Huawei mate 20 pro jeg spør om. Vil gjerne ha svar fra noen her som faktisk har Oneplus 6t, da bugsa det meldes om virker mange og ganske alvorlige. Lenke til kommentar
torbjornhb Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Nå er det ikke Huawei mate 20 pro jeg spør om. Vil gjerne ha svar fra noen her som faktisk har Oneplus 6t, da bugsa det meldes om virker mange og ganske alvorlige. Var ikke useriøst ment. Som nevnt er inntrykket mitt at folk generelt er fornøyd, og jeg mente kun at det alltid er noen som opplever problemer. Men skjønner at du vil ha svar av noen som har telefonen ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. november 2018 Forfatter Del Skrevet 20. november 2018 (endret) Jeg vurderer sterkt å gå fra iphone x til Oneplus 6t, men ser på forumet til Oneplus at det meldes om mange bugs: -Bluetooth-problemer -Ladeproblemer -Batteriet tømmer seg fort -Dårlig samtalekvalitet -Mobilen slår seg av og på Er dette noe som dere som har fått mobilen merker noe til? Blir jo litt skeptisk når en leser sånt, Leser også om hvor lett Mirror black får merker etter fingeravtrykk. Er det verre enn andre telefoner? Har ikke hatt ett eneste av disse probleme med min. Bluetooth har aldri connecta seg så raskt som med denne. Batteriet varer sykt lenge, og lader seg lynraskt. Samtalekvaliteten er helt normal, men husk at du får ikke volte ellet wifi tale greiene til Telenor om det er viktig for deg. Mirror black blir full av fingermerker ja, men det blir alle mørke telefoner med glass på baksiden. Sleng på ett skin eller en case om det er ett problem. Tror den andre fargen (eller lilla) vil gi mindre synlige merker. Slike problemer du har søkt opp finner man på alle telefoner. Prøv å se på forumet til Apple og du ville blitt skeptisk til iPhonen din også. Endret 20. november 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå