Gå til innhold

Oneplus 6T Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen trådløs lading nei, men latterlig rask kablet lading (20W) og knallgod batteritid.

Savner absolutt ikke trådløs lading, spesielt ikke når man må lade så sjeldent og det går så raskt. Var trådløs lading på min Nexus 4 i 2012, men var så innefektivt da at det tok bare evigheter å lade på den måten. Er nok bedre i dag men ikke like raskt som kablet lading

Men kan godt skjønne at folk ønsker det om man har trådløs lading i bilen osv.

Lenke til kommentar

Lite å se om oneplus sin event på tek forsiden gitt..

De ble vel ikke invitert på den? 

Hadde OnePlus vært litt smarte, så hadde de vel invitert de største mediehusene i Norge også på eventet for å få litt omtale. 

Men på en annen side så blir jo ikke Norge nevnt/vist på eventet heller, i motsetning til "Sverige" og "Danmark" hvor telefonen blir solgt offisielt. 

Endret av sir-alex
Lenke til kommentar

Jeg antar du vet at det kan være en importør som så selger varen til butikkene?

Jeg antar at i alle fall komplett og nettonnet er offisielle forhandlere når Oneplus selv har en egen sak på sin Facebookside der det reklameres for at man nå kan kjøpe 6t hos disse to. Elkjøp uttalte at de kjøper direkte fra Oneplus og ikke gråimport, det må vel bety at også de er autorisert forhandler?

Lenke til kommentar

Jeg antar at i alle fall komplett og nettonnet er offisielle forhandlere når Oneplus selv har en egen sak på sin Facebookside der det reklameres for at man nå kan kjøpe 6t hos disse to. Elkjøp uttalte at de kjøper direkte fra Oneplus og ikke gråimport, det må vel bety at også de er autorisert forhandler?

Forskjell på autorisert forhandler og importør, men med ett så lite firma som Oneplus så er det mulig.

For større merker så går mye gjennom feks brightstar, det betyr at brightstar importerer, men stedet som selger er som regel fortsatt autorisert forhandler.

Det interessante med det du skriver er jo at gårimport som regel gjøres av butikken selv, i motsetning til vanlig import.

Lenke til kommentar

Men dette har vel ingen praktisk betydning for forbrukerne? Kjøpte min Oneplus 5 hos Multicom med gråimport og det gikk helt fint.

Korrekt, norske lover gjelder uansett hvordan bedriften har skaffet produktet, med mindre noe annet er spesifikt skrevet. Eksempelet der er jo stort sett tilvirkningskjøp.

Lenke til kommentar

Men skal du ha nyere android, hvis mobilen er kjøpt på ebay eller ligdene og produsenten mistenker mobilen er falsk får man neppe hjelp av levrandøren å oppgradere android, foreløpig ikke noe problem når man har nyeste android men om 1-2 år merker man det.

Lenke til kommentar

Korrekt, norske lover gjelder uansett hvordan bedriften har skaffet produktet, med mindre noe annet er spesifikt skrevet. Eksempelet der er jo stort sett tilvirkningskjøp.

Okay. Mulig jeg rotet litt med begrepene importør og autorisert forhandler. Uansett, poenget mitt er at det virker som om ingen av de nevnte selger det som gråimport.

Jeg er inneforstått med at forbrukerkjøpsloven ansvarliggjør (en næringsdrivende) selger uavhengig av hvor han har fått produktet fra (altså også i gråimporttilfellene). Mitt inntrykk er likevel at ting går langt smidigere når det ikke dreier seg om gråimport. Jeg tror en autorisert forhandler lettere vil kunne henvende seg til produsenten i reklamasjonstilfeller og dette kommer oss forbrukere til gode, selv om det er selgeren selv som er ansvarlig til syvende og sist.

I utgangspunktet kan man gå på alle tidligere salgsledd, men det vil i vårt tilfelle bare være det siste ledd som er omfattet av forbrukerkjøpsloven. Vi er altså tjent med å kunne gå på siste ledd og at siste ledd lett kan komme i kontakt med produsenten. Og her tror jeg autoriserte forhandlere har sitt fortrinn ved at de vel har en avtale med produsenten.

Endret av RichardNoname
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...