NikkoDee Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hei! Ville bare høre litt om dere har noen tips angående en pågående sak jeg har hos sony. Jeg sendte inn min ps4 til sony for reprasjon 23 september grunnet deffekt bluetooth og wifi. Står på sidene til sony at det i gjennomsnitt har 5 virkedagers behandlingstid for reprasjoner før de sender konsollen tilbake. Det har nå gått over 30 dager og statusen er at den enda er hos sony for reprasjon. Jeg har ringt til kundeservice 2 ganger, men ensete svaret jeg får er at de venter på deler som de skal bytte ut, og det er alt. Jeg lurer bare på om hvilken rettigheter jeg har krav på i en slik sak. Reprasjonen går jo på garantiien, men når jeg må vente så lenge må det vel være noen rettigheter jeg kan pådra meg. Jeg kan ikke vente så lenge for en reprasjon. Har jeg krav på noe når ventetiden har påløpt så lenge, og når de ikke kan svare meg på hvor lenge jeg må vente før jeg får konsollen tilbake? Takker for svar! Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Min konsoll har vært i en reparasjonsprosess siden 3. september. Siste skriftlige oppdatering 12. september. Den ble sendt til Sony 12. september. Etter det har de bare gitt blaffen i å oppdatere meg. Etter en måneds tid gikk jeg til butikken for å heve kjøpet. Det var visst ikke så aktuelt. Jeg ba også om en lånekonsoll, men de sa nei. Plutselig kunne jeg låne en likevel. Jeg mistenker at jeg bare skal beholde denne konsollen, så jeg får nok aldri min egen tilbake. Vet ikke hva de rører med, men mulig at de ikke klarer å reparere den og bare lar være å si noe. Elendig kundeservice. Lenke til kommentar
NikkoDee Skrevet 26. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2018 Min konsoll har vært i en reparasjonsprosess siden 3. september. Siste skriftlige oppdatering 12. september. Den ble sendt til Sony 12. september. Etter det har de bare gitt blaffen i å oppdatere meg. Etter en måneds tid gikk jeg til butikken for å heve kjøpet. Det var visst ikke så aktuelt. Jeg ba også om en lånekonsoll, men de sa nei. Plutselig kunne jeg låne en likevel. Jeg mistenker at jeg bare skal beholde denne konsollen, så jeg får nok aldri min egen tilbake. Vet ikke hva de rører med, men mulig at de ikke klarer å reparere den og bare lar være å si noe. Elendig kundeservice. Så du fikk låne i butikken, eller var det gjennom sony? Hvordan gikk du frem isåfall? Jeg kjøpte min på gamestop. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Butikken. Elkjøp. Først spurte jeg om å få låne ganske "tidlig", etter et par uker eller noe. Da sa de nei. Så spurte jeg på nytt etter en drøy måned fordi jeg hadde gjort litt research på rettigheter. Min konsoll er den opprinnelige og den jeg låner er slim. Helt ok å beholde den. Hatt den i tre uker nå. Alt fulgte med, så har en ekstra kontroller. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Butikken. Elkjøp. Først spurte jeg om å få låne ganske "tidlig", etter et par uker eller noe. Da sa de nei. Så spurte jeg på nytt etter en drøy måned fordi jeg hadde gjort litt research på rettigheter. Det er essensen. Kunden må gjøre research på rettigheter selv først. For enten..... 1. Kan ikke butikken rettighetene eller. 2. Later butikken som de ikke kan rettighetene til kunden. Har en med i klartekst hva som gjelder, går en som regel derfra med hva reglene sier. Hvis ikke er "nei" det letteste ordet å si. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå