AdrianSkårnes Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hei! Eg lurer på om noken veit kva ein kan forvente å få for titan hos skraphandler? Ein ca kilospris. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Du kan jo ringe en skraphandler og spørre? Jeg tror ikke at veldig mange her på forumet har erfaring med å selge titan som privatperson, og hvis man er en bedrift som skraper store mengder titanium og selger til avfallsverket er det nok andre priser som gjelder. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Her er forøvrig noen i USA som kjøper, med meget forskjellige priser. https://rockawayrecycling.com/metal/titanium/ https://www.recycle.net/Metal-E/ti/xv066500.html Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Tror jeg er veldig klar for helg eller noe. Trodde det sto "Klitoris på titsan" i trådtittelen. Forøvrig veldig lite informasjon å finne om Titan på nettet. Tror en liten epost eller telefon til skraphandleren er nødvendig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Husk at titanting oftest er legering med andre aluminium og annet. Grad 2 titan og grad 5 er vanligst Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Er titan noke som skraphandlarane har eit marked for? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 13. november 2018 Del Skrevet 13. november 2018 Jeg er nysgjerrig, fant du ut av dette? 1 Lenke til kommentar
AdrianSkårnes Skrevet 13. november 2018 Forfatter Del Skrevet 13. november 2018 Ja, eg har snakka med to skraphandlere. Eine tilbød meg 8kr/kg og andre tilbød meg 5-6kr/kg med tilleggs kommentar «det er ikke gull lengre» hahah!! Men takk for alle svar som har komt. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Med andre ord er titan langt mindre verdt enn et kilo poteter eller gulrøtter? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Og mye vanskeligere å maskinere. Rart noen gidder å bruke det. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 (endret) https://www.google.com/search?q=titanium+price&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab "In recent years, there has been a significant rise in the demand for titanium and titanium alloys, primarily used in aircraft and aerospace applications. The price of commercially pure titanium (CP) has risen sharply since 2003 to 2014, from $15.00 per lb to $30.00 per lb." Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Skraphandlerne skal jo også tjene penger. Vet ikke hvem du tar kontakt med for å selge til, det blir vel en grossist, og vet ikke om de er interessért i å ta imot 1 kg om gangen. Uansett er det tydeligvis ikke mye å tjene på 1 kg. Men det er jo interessant at prisen stiger så kraftig. Endret 14. november 2018 av Taurean Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Det er vell en stor forskjell på kommersielt reint titan, og titan som skrapmetall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå