LarZen Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Sitter stadig vekk med kontrolleren på PC jeg...selv i skyte spill... Konsoll har noen av dem beste AAA spillene i visse kategorier. Det er det vel ingen tvil om. PC har sine også men i endel andre kategorier. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Hah, nei. Jeg spiller Battlefield 1 både på PS4 og PC, velger kontrollen i sofaen over mus og tastatur any day. Smak og behag Er det nå du skal påstå at du spiller i nærheten av like bra med kontroller også? Det er en grunn til at autoaim er standard på kontroller. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Er det nå du skal påstå at du spiller i nærheten av like bra med kontroller også? Det er en grunn til at autoaim er standard på kontroller. Nei. Spiller bedre. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Nei. Spiller bedre. Årets 1 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Årets Du er vant til mus å tastatur å jeg er vant kontroller å sånn er det bare. Endret 29. oktober 2018 av Jokingnutria 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Du er vant til mus å tastatur å jeg er vant kontroller å sånn er det bare.Jepp, og man har mer nøyaktig kontroll og langt flere muligheter med tastatur og mus, sånn er det bare. Det er en grunn til at alle seriøse esport FPS spilles på PC 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Har spilt RDR1 og min følelse er att det hadde vært langt bedre med mus og tastatur, i likhet med mer eller mindre alle spill som har noen form for skyteaction. Ja, jeg tror alle som spiller skytespill på konsoll hadde valgt å spille det med mus og tastatur om de først hadde prøvd det. Jeg er totalt uenig, mange av de virkelig klassiske spillene er jo på PC, PC er jo også plattformen med både flest spill og flest "exclusives". På hvilken måte er terskelen lavere? Først vente på update, så er det for lite plass på den crappy HDDen, så må man slette noe, så laste ned update, så kan man spille? (og om man har flaks får man kanskje 60FPS) 1) Det er mindre skyting i dette enn RDR1. I tillegg er det MER av alt annet. 2) Da tar du feil. Spiller jevnlig med mus og tastatur, men foretrekker kontroller. Eneste grunnen for at jeg bruker mus og tastatur på PC er fordi alle andre gjør det, og å bruke kontroller vil da være et handicap. 3) Ja, PC har FLERE spill, men jeg foretrekker BEDRE spill. Og joda, mange av mine favoritter er på PC også, men det er flere konsoll-eksklusive spill enn PC-eksklusive som jeg synes er virkelig gode. 4) Jeg har en 4 TB harddisk på PS4. Har du det på PCen din? Og updates har man jo minst like mange av på PC, enten i klienten eller i spillet. Forskjellen er at på PC kan en update plutselig gjøre at akkurat ditt grafikkort fucker til hele spillet. Og Gud hjelpe deg om du skulle ønske å bruke kontroller. Da er det plugins her og drivere der som må installeres, spesielt om du ønsker en bestemt type.Og er du heldig, så fungerer det etterpå. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 (endret) Årets Som sagt, smak og behag. Selv er jeg mye bedre med en kontroller enn mus og tastatur, så derfor liker jeg det best. Grunnen til at jeg gadd å svare deg i utgangspunktet var at jeg drittlei den greia med å kommentere på folk som synes det er bedre å spille på konsoll enn PC. Hva får du ut av det? Hvorfor er det alltid en eller annen som skal begynne å snakke om hvor mye bedre PC er i alle tråder om konsollspill? Folk spiller på måten de selv velger og liker best. Ikke alle har interesse av å ha en PC, ikke alle har interesse av å ha Windows. Ikke alle har plass, ikke alle har råd. Endret 29. oktober 2018 av Snikpellik 5 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 1) Det er mindre skyting i dette enn RDR1. I tillegg er det MER av alt annet. 2) Da tar du feil. Spiller jevnlig med mus og tastatur, men foretrekker kontroller. Eneste grunnen for at jeg bruker mus og tastatur på PC er fordi alle andre gjør det, og å bruke kontroller vil da være et handicap. 3) Ja, PC har FLERE spill, men jeg foretrekker BEDRE spill. Og joda, mange av mine favoritter er på PC også, men det er flere konsoll-eksklusive spill enn PC-eksklusive som jeg synes er virkelig gode. 4) Jeg har en 4 TB harddisk på PS4. Har du det på PCen din? Og updates har man jo minst like mange av på PC, enten i klienten eller i spillet. Forskjellen er at på PC kan en update plutselig gjøre at akkurat ditt grafikkort fucker til hele spillet. Og Gud hjelpe deg om du skulle ønske å bruke kontroller. Da er det plugins her og drivere der som må installeres, spesielt om du ønsker en bestemt type.Og er du heldig, så fungerer det etterpå. 2; Du inrømmer jo at tastatur og mus er bedre 3; Jeg også, CS 1.6, CSS, CS:GO, Dota 2, WoW osv... 4; Nei, snurrende rust har jeg ikke, men jeg har ca 5TB med SSD lagring, samt 40TB med snurrende rust i en server. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. oktober 2018 Del Skrevet 29. oktober 2018 Som sagt, smak og behag. Selv er jeg mye bedre med en kontroller enn mus og tastatur, så derfor liker jeg det best. Grunnen til at jeg gadd å svare deg i utgangspunktet var at jeg drittlei den greia med å kommentere på folk som synes det er bedre å spille på konsoll enn PC. Hva får du ut av det? Hvorfor er det alltid en eller annen som skal begynne å snakke om hvor mye bedre PC er i alle tråder om konsollspill? Folk spiller på måten de selv velger og liker best. Ikke alle har interesse av å ha en PC, ikke alle har interesse av å ha Windows. Ikke alle har plass, ikke alle har råd. Kontroller vil alltid være ett handicap satt opp mot tastatur og mus. På hvilken måte er dette en tråd om ett konsollspill? Har du i det hele tatt lest det originale innlegget mitt? Stemmer det, nå er faktisk både PS4 og Xbone PCer da, men det er en annen sak. Forøvrig kjører Xbone en versjon av windows, mens du på en selvbygd maskin kan kjøre hva du selv ønsker. Du får ferdigbygde maskiner som er mindre enn konsoller, du får også maskiner til ca samme pris, og spillene koster stort sett mindre, samt at man slipper å betale for online. 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 2; Du inrømmer jo at tastatur og mus er bedre 3; Jeg også, CS 1.6, CSS, CS:GO, Dota 2, WoW osv... 4; Nei, snurrende rust har jeg ikke, men jeg har ca 5TB med SSD lagring, samt 40TB med snurrende rust i en server. 2. Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg sa at kontroll er et handicap i forhold til mus og tastatur. Selv om noe er raskere, så betyr ikke det at det er bedre. En motorsykkel er raskere enn en stasjonsvogn, men sistnevnte er bedre, i alle fall for mitt bruk. 3. Så flott. Da har du forklaringen på hvorfor du liker PC bedre. Jeg har dessverre ikke tid å ramse opp grunnene for hvorfor jeg synes konsoll er bedre. 4. Du har 5 TB med SSD-lagring? Det tilsvarer vel ca 8000 kroner? Og du lurer fortsatt på hvorfor enkelte foretrekker konsoll? Forøvrig kan man i skrivende stund putte opptil 4 TB SSD inn i en PS4, uten problemer. Men konsoll-eiere har vett til å ikke putte så mye penger på noe så meningsløst. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 2. Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg sa at kontroll er et handicap i forhold til mus og tastatur. Selv om noe er raskere, så betyr ikke det at det er bedre. En motorsykkel er raskere enn en stasjonsvogn, men sistnevnte er bedre, i alle fall for mitt bruk. 3. Så flott. Da har du forklaringen på hvorfor du liker PC bedre. Jeg har dessverre ikke tid å ramse opp grunnene for hvorfor jeg synes konsoll er bedre. 4. Du har 5 TB med SSD-lagring? Det tilsvarer vel ca 8000 kroner? Og du lurer fortsatt på hvorfor enkelte foretrekker konsoll? Forøvrig kan man i skrivende stund putte opptil 4 TB SSD inn i en PS4, uten problemer. Men konsoll-eiere har vett til å ikke putte så mye penger på noe så meningsløst. 2; Mus og tastatur er ikke nødvendigvis raskere, det er mer presist 4; Ja, men jeg har betalt en del mindre for det. Ja, jeg lurer på hvorfor enkelte foretrekker å spille i 30FPS 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) 2; Mus og tastatur er ikke nødvendigvis raskere, det er mer presist 4; Ja, men jeg har betalt en del mindre for det. Ja, jeg lurer på hvorfor enkelte foretrekker å spille i 30FPS 2. Joda, enig der. Men poenget var at det ikke nødvendigvis er "stats" som avgjør om noe er bra. 4. Slapp av. Du skjønner det når du blir litt eldre (Yup, I went there). Endret 30. oktober 2018 av Gringorilla 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 2. Joda, enig der. Men poenget var at det ikke nødvendigvis er "stats" som avgjør om noe er bra. 4. Slapp av. Du skjønner det når du blir litt eldre (Yup, I went there). Er bare 20 så jeg har god tid til å bli eldre, men de fleste jeg spiller med på PC er vell faktisk mellom 35 og 50 ett sted, personlig kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake til 30FPS, selv filmer begynner smått å gå forbi den latterlig lave "grensen" Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Kommer sikkert ikke på PC før utti 2019 :/ https://www.gamer.no/artikler/red-dead-redemption-2-app-skjuler-mulige-hint-om-en-pc-versjon/449859 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Er bare 20 så jeg har god tid til å bli eldre, men de fleste jeg spiller med på PC er vell faktisk mellom 35 og 50 ett sted, personlig kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake til 30FPS, selv filmer begynner smått å gå forbi den latterlig lave "grensen" Det er jo bare tull. Her har du litt å lære. Bilder per sekund i film og tv er i høyeste grad kunstneriske valg, ikke teknisk. Video ble opprinnelig skutt i 30fps, men har blitt veldig lite brukt fordi det gir materialet nettopp en "video-look". Ser ut som dokumentar/billig såpeopera. Film ble i begynnelsen skutt i 24fps for å spare penger. Jo raskere fps, jo mer film gikk med uten at det så bedre ut for seeren. Så det var en magisk grense som også ble den som oppfattes mest cinematisk og uten flicker. Det er standarden også i dag, nettopp fordi det ser best ut for flest mennesker. Det er i tillegg ideelt for lyd. Noen har prøvd seg med høyere fps i nyere tider, mest kjent er nok Hobbiten som kontroversielt ble skutt i 48fps. Du kan ikke sammenligne framerates i spill og film. Endret 30. oktober 2018 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Det er jo bare tull. Her har du litt å lære. Bilder per sekund i film og tv er i høyeste grad kunstneriske valg, ikke teknisk. Video ble opprinnelig skutt i 30fps, men har blitt veldig lite brukt fordi det gir materialet nettopp en "video-look". Ser ut som dokumentar/billig såpeopera. Film ble i begynnelsen skutt i 24fps for å spare penger. Jo raskere fps, jo mer film gikk med uten at det så bedre ut for seeren. Så det var en magisk grense som også ble den som oppfattes mest cinematisk og uten flicker. Det er standarden også i dag, nettopp fordi det ser best ut for flest mennesker. Det er i tillegg ideelt for lyd. Noen har prøvd seg med høyere fps i nyere tider, mest kjent er nok Hobbiten som kontroversielt ble skutt i 48fps. Du kan ikke sammenligne framerates i spill og film. Burde kanskje skrevet video, da mer og mer video i dag skytes i 60FPS. Forøvrig har jeg sett HFR film selv og syntes opplevelsen var langt bedre enn normal film, spesielt i high pace scener. Så lenge lyden er i en bra nok sample rate så ser jeg ikke hva du skal frem til. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Burde kanskje skrevet video, da mer og mer video i dag skytes i 60FPS. Forøvrig har jeg sett HFR film selv og syntes opplevelsen var langt bedre enn normal film, spesielt i high pace scener. Så lenge lyden er i en bra nok sample rate så ser jeg ikke hva du skal frem til. Marius kom igjen da kjøpe deg en console da enten xbox one x eller ps4 pro sammen med RDR2 da ps du kan selge det etter på, ja jeg vet du får vont i øya grunn av dårligere oppløsning på console en hva det er på pc Marius jeg vet det har sett selv men husk det spillet kommer i vr til pc ja RDR2 i vr. må skal kjøpes inn https://uploadvr.com/rockstar-games-not-done-with-vr-says-vive-studios-boss/?fbclid=IwAR0oJlsBeLDsee2LXf2dek_Ks_eZ8qikKEiKHXFFof8WmwtUD9EWigc-RF4 Endret 30. oktober 2018 av Jokingnutria Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 personlig kunne jeg aldri tenkt meg å gå tilbake til 30FPS" Er nok ikke en preferansesak om man ønsker 30 FPS eller ikke. Når det gjelder spilling kunne nok de fleste tenkt seg høyere FPS. Nei, det handler mer om prioritering. Når man kommer litt oppi årene (i alle fall om man har et noenlunde oppegående liv), så betyr enkelheten av konsoll mye. Eksempelvis tar det bokstavelig talt 10-20 sekunder fra jeg slår på maskina til jeg sitter på hesteryggen, og fra da kan jeg bare lene meg tilbake med kontrollen i fanget. Jeg trenger ikke bekymre meg for overopphetet maskin, programvare som kræsjer, kontrollere som kun fungerer i spillet men ikke menyene, at driverne må oppdateres, eller FPS som sniker seg under det øynene mine har blitt vant til. I tillegg koster det meg bare 3-4000 kroner, som gjør at jeg har mer penger til overs for de faktisk viktige tingene (you know, mat, regninger, barnevogner, etc.). Og etter 6-7 år, så er prislappen på nytt 3-4000 kroner. Og folk som påstår det er billigere å spille på PC tar rett og slett feil. Jeg har en helt OK maskin som jeg (les: en kompis) nylig har bygd (980Ti og tilsvarende), og sammenlagt måtte jeg ut med rundt 10 000 kun for å oppgradere en 5 år gammel maskin som selv kostet rundt 12 000. Med andre ord har jeg brukt 20 000 i den samme perioden som jeg bruker gjennomsnittlig ca 5-6000 på konsoll. Og det bare for en helt ok maskin der jeg kjøpte delene relativt billig. 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Er nok ikke en preferansesak om man ønsker 30 FPS eller ikke. Når det gjelder spilling kunne nok de fleste tenkt seg høyere FPS. Nei, det handler mer om prioritering. Når man kommer litt oppi årene (i alle fall om man har et noenlunde oppegående liv), så betyr enkelheten av konsoll mye. Eksempelvis tar det bokstavelig talt 10-20 sekunder fra jeg slår på maskina til jeg sitter på hesteryggen, og fra da kan jeg bare lene meg tilbake med kontrollen i fanget. Jeg trenger ikke bekymre meg for overopphetet maskin, programvare som kræsjer, kontrollere som kun fungerer i spillet men ikke menyene, at driverne må oppdateres, eller FPS som sniker seg under det øynene mine har blitt vant til. I tillegg koster det meg bare 3-4000 kroner, som gjør at jeg har mer penger til overs for de faktisk viktige tingene (you know, mat, regninger, barnevogner, etc.). Og etter 6-7 år, så er prislappen på nytt 3-4000 kroner. Og folk som påstår det er billigere å spille på PC tar rett og slett feil. Jeg har en helt OK maskin som jeg (les: en kompis) nylig har bygd (980Ti og tilsvarende), og sammenlagt måtte jeg ut med rundt 10 000 kun for å oppgradere en 5 år gammel maskin som selv kostet rundt 12 000. Med andre ord har jeg brukt 20 000 i den samme perioden som jeg bruker gjennomsnittlig ca 5-6000 på konsoll. Og det bare for en helt ok maskin der jeg kjøpte delene relativt billig. Den "helt ok maskinen" din gruser jo en konsoll, du får hardware som yter ca likt som en konsoll til mindre enn konsollen koster, det er fakta. Forøvrig så er den andre delen ganske latterlig, om vi ser på alle problemer konsoller har hatt oppigjennom, red ring of death osv... Forøvrig kan du låse FPS på PC til det du er vant til fra konsoll dersom du ønsker det. Dersom man ønsker en "rå PC" er jo selvsagt det mulig også, men det koster jo deretter, akkurat som en bil, de fleste klarer seg med en Toyota Corolla, en del vil ha noe litt bedre... Marius kom igjen da kjøpe deg en console da enten xbox one x eller ps4 pro sammen med RDR2 da ps du kan selge det etter på, ja jeg vet du får vont i øya grunn av dårligere oppløsning på console en hva det er på pc Marius jeg vet det har sett selv men husk det spillet kommer i vr til pc ja RDR2 i vr. må skal kjøpes inn https://uploadvr.com/rockstar-games-not-done-with-vr-says-vive-studios-boss/?fbclid=IwAR0oJlsBeLDsee2LXf2dek_Ks_eZ8qikKEiKHXFFof8WmwtUD9EWigc-RF4 Jeg har en Xbox One S, den blir for det meste brukt til YouTube og Netflix, noe den forøvrig gjør veldig bra, selv i 4K 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå