Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av gaming pcen(i5 4690k

Anbefalte innlegg

Heisann, da er dagen kommet for og oppgradere gamingpcen da jeg får for mye fps drops i det nye spillet call of duty.

Sitter per dags dato på følgene pc:

i5 4690k

16 gb Corsair dominator 1866mhz ram

250 gb ssd evo

1070 strix 8gb

Asus z97x eller noe slikt hovedkort

650 w powersupply

Har tenkt og få tak i ett brukt 1080ti kort men så lurer jeg på hvilken cpu og ram samt hovedkort jeg bør gå for for og få mest mulig ytelse for pengene?

Tenker ikke bruke allverden men må være merkbar oppgradering uten noe form for fps drops i spill.

Kan også kjøpe deler brukt om så var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt og få tak i ett brukt 1080ti kort men så lurer jeg på hvilken cpu og ram samt hovedkort jeg bør gå for for og få mest mulig ytelse for pengene?

En AMD Ryzen 2600, og overklokke den. Men du tjener mest ytelse i spill som bruker flere kjerner enn 4. Mye for pengene, men Intel er raskere og derfor :

Tenker ikke bruke allverden men må være merkbar oppgradering uten noe form for fps drops i spill.

Merkbar oppgradering må da bli Intels nyeste i7 9700K eller i9 9900K da, et godt Z390 hovedkort og rask DDR4 minne. Hadde du gått for 9900K, så hadde du hatt en gaming CPU som varer noen år da. Kommer an på hvor mye penger du vil legge i dette.

F.eks dette :

- Intel Core i7-9700K

- ASRock Z390 Taichi Ultimate

G.Skill TridentZ DDR4-3600 C15 DC SR - 16GB (husk sett XMP profile i BIOS)

NZXT Kraken X62 RGB v2

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar så langt, men ser i7 9700k ikke kommer inn før i desember, 

Budsjett nja sånn rundt 5-7000 for hk/cpu/ram har ikke fast budsjett sånn sett vil bare ha det som er mest ytelse for pengene.

Strømforsyninga er corsair cx650M

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar så langt, men ser i7 9700k ikke kommer inn før i desember, 

Budsjett nja sånn rundt 5-7000 for hk/cpu/ram har ikke fast budsjett sånn sett vil bare ha det som er mest ytelse for pengene.

er det grønt på modellnavnet på den? da er den av den eldre typen, nyere er har grå modellnavn.

For 5000-7000 trenger du ikke kjøpe brukt..

Lenke til kommentar

Kommer du til å overklokke eller ønsker du å kjøre stock (evt. bare slå på XMP)?

Hvilken oppløsning gamer du på? 1080p, 1440p eller 4K?

Foretrekker du Intel, eller vil du over på AMD?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg så langt ut i første dagen i black week fått satt endel deler i handlelisten, ser dette helt ok ut?

Hovedkort: https://www.komplett.no/product/1103079/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/intel-socket/asus-rog-strix-z390-f-gaming-s-1151?offerId=KOMPLETT-310-1103079#

Ram/minne: https://www.komplett.no/product/1076307/datautstyr/pc-komponenter/minnebrikker/corsair-vengeance-rgb-pro-ddr4-16gb#

SSD: https://www.komplett.no/product/1004639/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-m2/samsung-970-evo-500gb-m2-ssd?offerId=KOMPLETT-310-1004639#

Så da mangler jeg og finne et fint brukt 1080ti til rimelig penge samt en i7 9700k på tilbud under black week :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...