Gå til innhold

Angrerettsloven gyldig også ifbm automatisk fornyelse av abb?

Neonex

Anbefalte innlegg

Forklarende trådtittel håper jeg.

Far er i ferd med å fornye avisabb (BT). Fått faktura for neste år. Vil ha Eurobonus poeng utav avtalen (han skal likevel ha abb). Om de ikke gidder å trikse litt og være behjelpelig på kundeservice;

Gjelder 14 dagers angrerett også ved automatisk fornyelse av abbonnement? Kan vi da gå fra den avtalen, for så å inngå en ny en rett etterpå (som en siste utvei)?

Abb gikk ut for noen dager siden tror jeg og ble vel fornyet i dag eller i går, og fakturaforfall er vel da 3. nov. Regner med vi da må betale f eks for den lille (halve) mnd vi har brukt - men ikke fullt år vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår loven slik at ved abonnementsavtaler, så løper fristen fra den dagen du får den første varen. 

Når du forlenger abonnementet så løper det ikke en ny angrefrist. 

Jeg vil tro at dette løser seg med god kundeservice. 

Om dere må betale for et fullt år om gangen, uten mulighet for oppsigelse, det vet jeg ikke. Tror det var en sak at hvis abonnomentet fornyet seg automatisk uten at kunden visste om det før de fikk faktura så ville det være urimelig.  I denne saken så er dere klare over at fornyelse skjer på de vilkårene og da tror jeg ikke det er nok til at det skulle være urimelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...