Neonex Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Forklarende trådtittel håper jeg. Far er i ferd med å fornye avisabb (BT). Fått faktura for neste år. Vil ha Eurobonus poeng utav avtalen (han skal likevel ha abb). Om de ikke gidder å trikse litt og være behjelpelig på kundeservice; Gjelder 14 dagers angrerett også ved automatisk fornyelse av abbonnement? Kan vi da gå fra den avtalen, for så å inngå en ny en rett etterpå (som en siste utvei)? Abb gikk ut for noen dager siden tror jeg og ble vel fornyet i dag eller i går, og fakturaforfall er vel da 3. nov. Regner med vi da må betale f eks for den lille (halve) mnd vi har brukt - men ikke fullt år vel? Lenke til kommentar
heheszki Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Jeg forstår loven slik at ved abonnementsavtaler, så løper fristen fra den dagen du får den første varen. Når du forlenger abonnementet så løper det ikke en ny angrefrist. Jeg vil tro at dette løser seg med god kundeservice. Om dere må betale for et fullt år om gangen, uten mulighet for oppsigelse, det vet jeg ikke. Tror det var en sak at hvis abonnomentet fornyet seg automatisk uten at kunden visste om det før de fikk faktura så ville det være urimelig. I denne saken så er dere klare over at fornyelse skjer på de vilkårene og da tror jeg ikke det er nok til at det skulle være urimelig. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Angreretten gjelder ved inngåelse av avtaler. Forlengelse av abonnement regnes ikke som en ny avtale, men som endring av sluttdatoen i en eksisterende avtale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå