Gå til innhold

Legge en handlekurv på websiden?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hjelper en venn med å lage en heimeside. De selger en ny bil. Vi tenkte vi skulle legge inn standardutgaven og så tilbehør. Vi trenger en slags handlekurv hvor kundene kan legge til det forskjellige tilbehøret og så se hva prisen totalt vil bli! Tenkte på en slik "handlekurv" som man får opp når man handler på nettet, da får man hele tiden total summen... Er det noen som vet hvor man får tak i slike? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bare legge til en enkel javascriptfunksjon, der du har utgangssummen (prisen på bilen), og tilbehøret lista opp i en liste der en kan hake av for tilbehør.

Så etterhvert som du haker av tilbehøret, vil denne definerte summen bli lagt til utgangssummen. Siden det er bare en bil det er snakk om, og du sikkert ikke kommer til å selge flere på denne måten, vil jeg ikke si at det er nødvending med alt for tidkrevende og avansert scripting for et enkelt salg.

En bil ville ikke få plass i en handlevogn anyways. :laugh:

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på jordet her nå, men hvis siden ikke skal bli fin... Kunne ikke dette ha vært gjort i Excel og lagt ut? I Excel skulle det vel være enkelt å legge til / fra utstyr, eventuelt kan du jo legge ut en prisliste med delene, slik at de kan regne ut selv, hvis du ikke for det til mener jeg...

:xmas:

Lenke til kommentar
Mulig jeg er helt på jordet her nå, men hvis siden ikke skal bli fin... Kunne ikke dette ha vært gjort i Excel og lagt ut? I Excel skulle det vel være enkelt å legge til / fra utstyr, eventuelt kan du jo legge ut en prisliste med delene, slik at de kan regne ut selv, hvis du ikke for det til mener jeg...

:xmas:

Skal du først ta i bruk Officeprogrammer vil jeg tro at Access er et mye bedre program å bruke i denne sammenhengen..

Lenke til kommentar

Takk for responsen :D

Jeg har faktisk prøvd å legge inn excel... men han som han skal ha siden, mente det ble for drøyt for kundene å legge inn summen sjøl. Det jeg var ute etter, var faktisk en slags javascriptopplegg hvor summen automatisk la seg til utgangssummen når man haka den av :) men så har jeg aldri lagd slik før! Hvor kan man finne slike "oppskrifter"?

Lenke til kommentar
Takk for responsen :D

Jeg har faktisk prøvd å legge inn excel... men han som han skal ha siden, mente det ble for drøyt for kundene å legge inn summen sjøl. Det jeg var ute etter, var faktisk en slags javascriptopplegg hvor summen automatisk la seg til utgangssummen når man haka den av :) men så har jeg aldri lagd slik før! Hvor kan man finne slike "oppskrifter"?

Jeg kan lage en Accesdatabase, PoleCat kan lage en side med et .aps-script som inkluderer databasen og de andre guruene her kan hjelpe til med designet.. Alt mot klekkelig betaling seff (Les; ikke annonseplass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...