Redaksjonen. Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Gjør det mulig å lade elbilen selv der det ikke er nok effekt.Volvo vil tilby «ladetralle» - investerer i mobil hurtiglading Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 I følge Siemens får man ut ca 85% av en energien en bruker til å lade batterier. Hvordan er det med denne saken, har de klart å forbedre dette? Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 I følge Siemens får man ut ca 85% av en energien en bruker til å lade batterier. Hvordan er det med denne saken, har de klart å forbedre dette? Du kan få ut mykje meir, avhengig av batteritype, korleis du ladar det og vereknadsgrada til AC/DC-converter. Lenke til kommentar
Beof Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Samsung kom med noe lignende for 1 måned siden. https://www.youtube.com/watch?v=VlP-9e9PxFc Lenke til kommentar
Mikkel_E_S Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Samsung kom med noe lignende for 1 måned siden. https://www.youtube.com/watch?v=VlP-9e9PxFc Den var jo litt stilig da. Det må jo være praktisk for bil-bergnings-selskaper å ha en portabel hurtiglader på bergningsbilen. I stede for å ta med hele bilen hjem til eieren eller nærmeste ladestasjon, så bare gi den en liten boost med hurtiglading, må jo spare begge parter for mye tid og arbeid. Det kan vel hende noen har det alt? 1 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Samsung kom med noe lignende for 1 måned siden. https://www.youtube.com/watch?v=VlP-9e9PxFc Den var jo litt stilig da. Det må jo være praktisk for bil-bergnings-selskaper å ha en portabel hurtiglader på bergningsbilen. I stede for å ta med hele bilen hjem til eieren eller nærmeste ladestasjon, så bare gi den en liten boost med hurtiglading, må jo spare begge parter for mye tid og arbeid. Det kan vel hende noen har det alt? Ja, det finst, men å ta ein bil med tomt batteri heilt heim er overkill. Det held å taue bilen eit stykkje, til bilen har regenerert nok til å komme fram på eigahand. For Tesla sin del går det fortare å hurtiglade på den måten, enn med 50 kW ChaDeMo. :-) 1 Lenke til kommentar
Tor C Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Den var jo litt stilig da. Det må jo være praktisk for bil-bergnings-selskaper å ha en portabel hurtiglader på bergningsbilen. I stede for å ta med hele bilen hjem til eieren eller nærmeste ladestasjon, så bare gi den en liten boost med hurtiglading, må jo spare begge parter for mye tid og arbeid. Det kan vel hende noen har det alt? Jepp: https://www.plugincars.com/aaa-level-3-capable-mobile-charging-truck-rescue-126791.html Mener å ha lest om at de har laget er par tilsvarende i Japan også, da med stort batteri ombord. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Den var jo litt stilig da. Det må jo være praktisk for bil-bergnings-selskaper å ha en portabel hurtiglader på bergningsbilen. I stede for å ta med hele bilen hjem til eieren eller nærmeste ladestasjon, så bare gi den en liten boost med hurtiglading, må jo spare begge parter for mye tid og arbeid. Det kan vel hende noen har det alt? Spørs om strandede elbiler er så vanlig at det vil være regningssvarende å kjøpe inn en slik. Prisen avhenger sikkert veldig av batterikapasiteten. For å avgi 50 kW antar jeg batterikapasiteten må være minst 20 kWh og da vil bare batteriene koste 40 000 kr i innkjøp for produsenten. Jeg tipper på en utsalgspris på minst 60 000 kr. Kanskje mye mer. Hvor ofte strander egentlig elbiler i dag? Kanskje 1-5 på landsbasis per dag? Endret 26. oktober 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Den var jo litt stilig da. Det må jo være praktisk for bil-bergnings-selskaper å ha en portabel hurtiglader på bergningsbilen. I stede for å ta med hele bilen hjem til eieren eller nærmeste ladestasjon, så bare gi den en liten boost med hurtiglading, må jo spare begge parter for mye tid og arbeid. Det kan vel hende noen har det alt? Tanken med å kunne frakte en hurtiglader til eventelle strømtomme elbiler er sikkert god, men det er nok såpass sjeldent at det er mye mer lønnsomt å frakte elbilen til hurtigladeren. Da kan hurtigladeren betjene andre elbiler i mellomtiden og betale seg ned, man kan bruke samme bergingsbil som på andre biler og sjåføren kan bare droppe bilen av på nærmeste hurtiglader og dra videre til neste jobb uten å vente mens bilen lader. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hva med såkalt vennelading? Noe a la god gammel startkabel, bare modernisert og tilpasset elbil. Altså at en elbil er i stand til å donere litt lading over til en annen. 1 Lenke til kommentar
jornhd Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Hva med såkalt vennelading? Noe a la god gammel startkabel, bare modernisert og tilpasset elbil. Altså at en elbil er i stand til å donere litt lading over til en annen. Sånn? https://www.youtube.com/watch?v=x8q5eIsZHLA Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Vel, prinsippet er riktig, men den boksen på ledninga - på størrelse med en likkiste - er alt for stor. Hvis bilprodusentene vil så er jeg sikker på at det vil gå an å bruke kun kabel fra bil til bil uten noe i mellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå