Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Brunt varmtvann, vanlig kaldtvann

Anbefalte innlegg

Har nylig fått byttet varmtvannstank i huset etter at forrige hadde rust på innsida og begynte å lekke. Det ble en reklamasjonssak, mye mer enn det vet jeg ikke.

Rett før lekkasjen ble oppdaget og etter ny tank ble satt inn har varmtvannet i huset vært brunt, jeg regner med at det er hummus. Noen som kan finne en forklaring på det og vet hva jeg bør gjøre for å få det rent igjen? Hvis flere opplysninger er nødvendig, bare spør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en lang dusj så du får tømt tanken for rustvann. Hjelper ikke det, så kan du åpne varmtvannskranen og la det renne i hele natt. Kobl fra strømmen til tanken, du trenger jo ikke varme opp vannet du bruker for å spyle rent gjennom systemet. 

Du drikker jo uansett ikke varmt vann fra springen, så dette er bare en rent kosmetisk greie som vil gå over etter litt bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Min erfaring er at ny tank vil gi brunt vann en kort stund. Bruk den som vanlig, så blir det borte ganske snart. Tapp gjerne ut noen liter fra overtrykksventilen av og til, så vil du se at også vannet som kommer ut her blir helt rent etterhvert som du får ut "slagg" som ligger igjen etter produksjonen (eller hva det måtte være).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...