p0zz Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har nytt kabinett, flytta alt hardware over , men PSU skrur seg av etter ca fem minutter! Prøvd med anne PSu, men samme problem. Nå kjører jeg uten hardisker. og da skjer det ikke, da går den. Hadde ikke dette problemet før, Noen forslag tas hjertelig imot! På forhånd, takk for svar!! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jordfeil på disken. jeg har fått karamell pga jordfeil på disken og vis den den er festa til chassi så slår den seg av. Det kan også være at PSU ikke orker og trekke mer og slår seg av. Lenke til kommentar
qrow Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har hadd et lignende problem. Men til meg var det med et gammelt kabinett. Problemet var koblingene til på og av knappen. Samtidig hadde jeg et lignende problem med diskett stasjonen, pass på at strøm kabelen til floppy disken står riktig i. Håper det er til hjelp... qrow Lenke til kommentar
talisar Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Hei Hvor mange W og hva slags merke er PSU'en? Hva har du koblet på denne og hva slags kabinett er det? Lenke til kommentar
Orak Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jordfeil på disken. jeg har fått karamell pga jordfeil på disken og vis den den er festa til chassi så slår den seg av. Det kan også være at PSU ikke orker og trekke mer og slår seg av. Jeg er enig i jordfeil.. Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Jordfeil på disken. jeg har fått karamell pga jordfeil på disken og vis den den er festa til chassi så slår den seg av. Det kan også være at PSU ikke orker og trekke mer og slår seg av. Jeg er enig i jordfeil.. ok, da takker jeg for det! men hva skal jeg gjøre med det? er den ødelagt? og hva mener han med "karamell"? Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Hei Hvor mange W og hva slags merke er PSU'en? Hva har du koblet på denne og hva slags kabinett er det? det er sunbeam plexi kabinett, med enermax 350 w (chieftech standard) som er koblet på.. Endret 18. desember 2003 av p0zz Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Tips: "Report knappen" er for rapportering til moderatorer, og ikke en svar på innlegg knapp Lenke til kommentar
rks Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Prøv å starte maskina med disken tilkoblet, men liggende slik at den ikke berører kabinettet. Vil du ha deg en karamell, kan du ta en spiker og stikke den i nærmeste stikkontakt. Skjønner? Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Tips: "Report knappen" er for rapportering til moderatorer, og ikke en svar på innlegg knapp ok, sorry Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Prøv å starte maskina med disken tilkoblet, men liggende slik at den ikke berører kabinettet. Vil du ha deg en karamell, kan du ta en spiker og stikke den i nærmeste stikkontakt. Skjønner? ok, takk Lenke til kommentar
roydj Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg opplever det samme på den ene maskinen min..... men i tillegg så kan den plutselig slå seg på helt vilkårlig...?! og mange ganger under oppstart så slår den seg av...!? og noen ganger går det ikke å starte den overhodet?!.... Jeg har Enermax i et chieftec Dragon og 1 HDD+cdrom og FDD...... helt standard - jeg har sjekket ALT - har hatt ALT i løsdeler på bordet men da funker den!! Så snart jeg monterer alle delene blir det bare rævva... Noen meninger? Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Jeg opplever det samme på den ene maskinen min..... men i tillegg så kan den plutselig slå seg på helt vilkårlig...?! og mange ganger under oppstart så slår den seg av...!? og noen ganger går det ikke å starte den overhodet?!.... Jeg har Enermax i et chieftec Dragon og 1 HDD+cdrom og FDD...... helt standard - jeg har sjekket ALT - har hatt ALT i løsdeler på bordet men da funker den!! Så snart jeg monterer alle delene blir det bare rævva... Noen meninger? Jeg har kansje en dårlig ide. Ideen er at man har festet HK. feil i kabinettet. Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Hei Hvor mange W og hva slags merke er PSU'en? Hva har du koblet på denne og hva slags kabinett er det? det er sunbeam plexi kabinett, med enermax 350 w (chieftech standard) som er koblet på.. sist jeg sjekka så leder ikke disse plexikabinettene noe serlig med strøm .... prøv å koble en ledning fra en av festeskruene på hardisken og koble til strømforskyninga...... hvis det er jordingsfeil burde pcn funke Lenke til kommentar
roydj Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Vel... takk for tipset! Nå har jeg skrudd pc'er i 10 år *hmpfh" og har sett mye rart... denne gidder jeg ikke bruke mer tid på nå.... ville bare sjekke om noen hadde et eller annet tips. Jeg "kan" jo selvfølgelig ha oversett noe elementært, man er da vel ikke feilfri...*LOL*.... take care Lenke til kommentar
p0zz Skrevet 31. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2003 Jeg opplever det samme på den ene maskinen min..... men i tillegg så kan den plutselig slå seg på helt vilkårlig...?! og mange ganger under oppstart så slår den seg av...!? og noen ganger går det ikke å starte den overhodet?!.... Jeg har Enermax i et chieftec Dragon og 1 HDD+cdrom og FDD...... helt standard - jeg har sjekket ALT - har hatt ALT i løsdeler på bordet men da funker den!! Så snart jeg monterer alle delene blir det bare rævva... Noen meninger? HK er sikkert festa feil. prøv med annen PSU kanskje. Det som skjer med min er at den skrur seg av etter en stund med krevende programmer. Noe dritt. Åsså klarer den ikke mer en 5 sekunder med org MHZ.. Den klarer nesten bare Fail-Safe defualts... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå