Gå til innhold

Oslo har bysykler. Før nyttår kan du kjøre bybil for fem kroner minuttet


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

300 kroner timen?

 

Ja, dette var stive priser... Så for meg at det kunne dekke mitt bilbehov mellom skroting/salg av gammel fossilbil og levering av ny elbil, maks 3 måneders tid.

 

Men da blir det heller Hertz Bilpool som jeg allerede er medlem av. Bare så synd elbilene dems har litt kort rekkevidde, samt at de ikke står i nærheten av der jeg bor.

 

Jeg har nå 3 plasser i rimelig kort avstand fra der jeg bor, og ytterligere flere en kort reise unna. Men ingen brukbare elbiler på disse stedene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

300 kroner timen?

 

Ja, dette var stive priser... Så for meg at det kunne dekke mitt bilbehov mellom skroting/salg av gammel fossilbil og levering av ny elbil, maks 3 måneders tid.

 

Men da blir det heller Hertz Bilpool som jeg allerede er medlem av. Bare så synd elbilene dems har litt kort rekkevidde, samt at de ikke står i nærheten av der jeg bor.

 

Jeg har nå 3 plasser i rimelig kort avstand fra der jeg bor, og ytterligere flere en kort reise unna. Men ingen brukbare elbiler på disse stedene...

1.499,- pr mnd for 20 timer bruk. Hvis det er nok blir det jo rimelig bilhold
Lenke til kommentar

1.499,- pr mnd for 20 timer bruk. Hvis det er nok blir det jo rimelig bilhold

 

Uten eget helgetilbud, så blir det faktisk billigere/bedre å leie bil for 2 døgn til samme prisen. Den månedsprisen gitt er ca 75 per time, mens døgnleie gir en pris på ca 31 kroner timen. Langt mer behagelig.

 

Mulig de vil komme med bedre priser for flere timer inkludert, men det var ikke noe godt tilbud for min bruk.

Lenke til kommentar

300 kroner timen?

 

Det naturlige å sammenligne med er jo taxi.

 

Alle som har lappen og trenger en taxi kan bruke disse istedetfor om de er i nærheten, kjøre akkurat dit de skal, parkere, og glemme bilen.

 

Det er faktisk AKKURAT det en bruker taxi til.

 

De færreste som tar taxi gjør det fordi en ikke har lappen selv eller ikke gidder å kjøre. Og en time i taxi koster adskillig mer enn 300.

Lenke til kommentar

 

300 kroner timen?

 

Det naturlige å sammenligne med er jo taxi.

 

Alle som har lappen og trenger en taxi kan bruke disse istedetfor om de er i nærheten, kjøre akkurat dit de skal, parkere, og glemme bilen.

 

Det er faktisk AKKURAT det en bruker taxi til.

 

De færreste som tar taxi gjør det fordi en ikke har lappen selv eller ikke gidder å kjøre. Og en time i taxi koster adskillig mer enn 300.

Jeg tror nok også at en tjeneste som Nabobil vil være en konkurrent. Der er normalt dagsleien en god del billigere enn 750 kroner, men da må man også levere bilen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...