Gå til innhold

Musk har godkjent produksjonen av Model Y


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner dette designet å bli gammelt..

Og de bakdørene kunne de vel spart seg for?

Tenkte samme tanke selv. Model S er en kopi av en eldre Audi og de skal i 2020 fremdeles leve på det designspråket i minst 4 år (som er gjennomsnittlig tid for hvor lenge en modell lever uten facelift). Nå er riktignok faceliften som gir Teslaene finlandshette fra 2017 eller der omkring, men vi snakker uansett om en minor change. 

 

Men for all det: VW, Audi og Skoda lever av å ha det samme designet tiår etter tiår, så hvem vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte samme tanke selv. Model S er en kopi av en eldre Audi og de skal i 2020 fremdeles leve på det designspråket i minst 4 år (som er gjennomsnittlig tid for hvor lenge en modell lever uten facelift). Nå er riktignok faceliften som gir Teslaene finlandshette fra 2017 eller der omkring, men vi snakker uansett om en minor change. 

 

Men for all det: VW, Audi og Skoda lever av å ha det samme designet tiår etter tiår, så hvem vet.

Eksteriøret er vel ganske OK det, selv om en Model X ikke er noe perfeksjon å se på. Er vel interiøret de bør gå over i mine øyne, da det ikke er noe særlig over hele fjøla. 

Dette er jo tross alt tiden hvor Toyota selger modellen C-HR i fleng, for kundene syns den er så tøff. Grusom sak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå begynner dette designet å bli gammelt..

Og de bakdørene kunne de vel spart seg for?

Tenkte samme tanke selv. Model S er en kopi av en eldre Audi og de skal i 2020 fremdeles leve på det designspråket i minst 4 år (som er gjennomsnittlig tid for hvor lenge en modell lever uten facelift). Nå er riktignok faceliften som gir Teslaene finlandshette fra 2017 eller der omkring, men vi snakker uansett om en minor change. 

 

Men for all det: VW, Audi og Skoda lever av å ha det samme designet tiår etter tiår, så hvem vet.

Synes nå Tesla har stjålet/kopiert mer av designet på bilene sine fra Aston Martin enn Audi. Ihvertfall det første som slo meg når jeg så Model S for første gang.

Model X ser ut som et misfoster. En model S puttet ned i en ramme og så blåst opp. Eneste veien den kunne vokse var rett opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes nå Tesla har stjålet/kopiert mer av designet på bilene sine fra Aston Martin enn Audi. Ihvertfall det første som slo meg når jeg så Model S for første gang.

Model X ser ut som et misfoster. En model S puttet ned i en ramme og så blåst opp. Eneste veien den kunne vokse var rett opp.

Ser ikke så mye AM i Model S. Enig vedr. Model X. Den havner i samme kategori som X6 og GLE Coupé. Yuck!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå begynner dette designet å bli gammelt..

Og de bakdørene kunne de vel spart seg for?

Tenkte samme tanke selv. Model S er en kopi av en eldre Audi og de skal i 2020 fremdeles leve på det designspråket i minst 4 år (som er gjennomsnittlig tid for hvor lenge en modell lever uten facelift). Nå er riktignok faceliften som gir Teslaene finlandshette fra 2017 eller der omkring, men vi snakker uansett om en minor change. 

 

Men for all det: VW, Audi og Skoda lever av å ha det samme designet tiår etter tiår, så hvem vet.

Audi? Tesla er da milevis unna designet til samtlige Audi, her har de kun originaltegningene til Henrik Fisker å klamre seg til, og finner ikke på noe annet. I 3'ern hadde ikke engang interiørtegninger til overs, så der gikk alt i ball.. Nei, de er nok langt unna Audi på alle måter! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv kunne jeg tenke med Tesla Model M, for Minivan. En helelektrisk bil på størrelse med Chrysler Pacifica, med firehjulsdrift og krok...

 

Når PickUpen er på plass, skal det vel etter planen komme noen modeller basert på samme chassis. En minivan eller van vil nok være naturlig variant som kommer etter det. Mulig en minivan kan baseres på TM3, S eller X, selv om de to siste nok ikke vil være like sannsynlig å låne plattform fra.

Lenke til kommentar

Når PickUpen er på plass, skal det vel etter planen komme noen modeller basert på samme chassis. En minivan eller van vil nok være naturlig variant som kommer etter det. Mulig en minivan kan baseres på TM3, S eller X, selv om de to siste nok ikke vil være like sannsynlig å låne plattform fra.

En minivan er jo ikke en liten bil, så om plattformen til en av de tre nåværende skal bruke så anser jeg model X som den mest aktuelle. For en mindre MPV kan M3 muligens være mer aktuell, men da blir den fort for liten for min del.

Lenke til kommentar

En minivan er jo ikke en liten bil, så om plattformen til en av de tre nåværende skal bruke så anser jeg model X som den mest aktuelle. For en mindre MPV kan M3 muligens være mer aktuell, men da blir den fort for liten for min del.

 

Nå tenkte jeg mer på at Pickupen lages på egen plattform, og "store" varianter vil bygges på den samme plattformen, samtidig som S og X-plattformen blir for kostbar, så en "mini"-versjon vil mest sannsynlig baseres på samme plattform som E og Y, men der visse deler forlenges. Litt på samme måte som andre lager plattformer som er mer adaptive, men grunnkonstruksjonen står seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...