Gå til innhold

Signatur blir ikke i samme font som meldingtekst - Apple Mail

Anbefalte innlegg

Hei,

Merkelig og veldig primitivt problem her, men signaturene min blir ikke formatert på samme måte som vanlig meldingtekst når jeg sender mail.

Signaturene er ca. 1-2 piksler mindre enn originale meldingstekst selv om det både ser likt ut når jeg skriver meldingen i Mail + også det står at "skal formateres med samme font" osv

Noen ideer?

Sykt irriterende også at ikke Apple har fikset dette når man sender mail mot Microsoft.

Må jo gå an få dette til slik at mailene ser like ut på hvilken som helst data? Lavmål.. Selv om f.eks. mailene er formatert med 12 px Verdana så kan du banne på at når de kommer frem i Outlook så er det minst 2 avsnitt med annen type font osv.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes å huske at default font i Apple Mail bare er for eget display, den sendes ikke med eposten. Dermed formatteres det hos mottager med de standard fonter han/hun har i Outlook. Vet ikke om det er noen løsning på det, annet enn å spesifikt velge skrifttype og størrelse for meldingen og signatur i hver epost.

Prøvde her nå å endre standard skriftstørrelse i valg før jeg sendte en epost. Da ble fonten slik jeg så det i editoren den jeg valgte. Og den ble det også i plain text eposter andre har sendt til meg. Men det ser ut til å stemme, den sendes ikke fram til mottager, der fikk jeg standardfonten som var valgt der. Hvis jeg derimot endrer fonten lokalt i selve eposten så sendes font-infoen sammen med eposten og den vises hos mottager med den valgte fonten. (Dersom han har den.)

Og ja, dette burde kanskje Apple Mail hatt et valg for. (Kanskje noen vet om en løsning.)

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...