Teza Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Jeg lagrer ikke passord i nettlesere og sjekket akkurat at det ikke var noen passord i passordlisten i chrome. Likevel ble jeg logget rett inn med discus uten å måtte annet enn å trykke på iconet, uten å ha vært logget inn der på flere dager. Hvor henter nettleseren passordet fra? Kan ikke tro at passord blir lagret i cookies? Hvor feiler sikkerheten fra min side? Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hvis "kakene" har lang levetid trenger du ikke å logge inn på nytt. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2018 Så hvis jeg bruker en PC som andre har tilgang til, så vil andre kunne komme inn med min bruker informasjon. Har lagt til snarveien: chrome://settings/clearBrowserData Så får jeg heller huske å bruke denne når jeg lukker programmet Lenke til kommentar
johanf Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 I chrome kan du vel sette nettleseren til å slette lagrede data når du lukker programmet. Søk etter "behold lokale data" i innstillingene. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 24. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2018 Bruker følgende innstillinger: Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Mener at de fleste nettlesere opererer med separate databaser for passord og cookies. Du burde altså kunne fjerne alle cookies knyttet til et nettsted uten at nettleseren glemmer passordet for samme nettsted. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Bare bruke Inkognitomodus det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå