MisterR Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 (endret) God dag, forumet. Jeg har funnet litt forskjellige svar og tenker det kunne være lurt å få ett konkret svar på min spesifike situasjon. Mangler noe fakta for at du skal kunne gi riktig svar så spør meg gjerne. Jeg ble ufør 22. Desember 2013 som 20-åring. Jeg fikk nødpenger ca. i Januar Februar 2014 og søkte om uføretrygd da. Jeg fikk avslag på å være ufør fordi det ene arket med 10 spørsmål ikke beviste jeg var ufør (rar metode å teste det på...). Jeg fikk så AAP fordi jeg hadde vært på nødpenger lenge nok til å oppfylle krav om AAP. Siden Mars 2014 har jeg hatt AAP og dette teller NAV som uføretidspunktet mitt. Jeg fikk ung ufør innvilget September 2018 som 24-åring. Oktober 2018 fikk jeg min første uføretrygd inntekt på 19,266kr og 0 øre. Jeg mener jo at som ung ufør har jeg krav til å få tilbakebetalt forskjellen på AAP og uføretrygd i perioden Mars 2014-Oktober 2018. Det vil si at hvis innteken var 13,000/måned og nå er 19,000/måned, mener jeg at jeg burde få 6000 for hver måned jeg var på AAP +- noen måneder. Har jeg krav til å få forskjellen tilbakebetalt? Endret 24. oktober 2018 av MisterR Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Nei. Du får etterbetalt differansen mellom ordinær AAP og AAP med "ung ufør"-fordel. Differansen mellom AAP og uføretrygd (med eller uten "ung ufør"-fordel) etterbetales aldri. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå