EgTykjerDetErFlott Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 "Endelig har Norge fått en smarthøyttaler" ? Hva med alle de andre som har vært tilgjengelig da? Beste tips er uansett å IKKE kjøpe sånt dritt og også deaktivere slike talestyringer på mobil og andre enheter. 1 Lenke til kommentar
Meslith Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Så kan man jo tenke seg at viss det har vært på engelsk i 4 år med vannvittig mange brukere, vil det sikkert ta 12 år før den når samme standard på norsk. Skal ikke se bort i fra det. Men uten å pårope meg noe ekspertise innen for feltet eller Googles sitt produkt, så er det ikke utenkelig at algoritmen og dens potensiale til å lære seg å forstå språk er blitt såpass mye bedre og raskere siden den ble lansert på engelsk for ørten år siden, at det kanskje ikke tar så lang tid lenger. Jeg tror det at Google nå plutselig ekspanderer sitt tilbud så raskt er mer enn bare ett business valg for å ta innersvingen på Alexa og Siri, og heller at dem tror på assistenten sin evne til å raskt kunne utvikle seg og tilby andre språk ett nivå som den engelske delen er per dags dato. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Krever nok at eier er på wifi. Så du får ta med en repeater Man kan legge inn stemme gjenkjennelse, slik at den ikke lytter til andre enn deg selv. På den norske også? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 24. oktober 2018 Del Skrevet 24. oktober 2018 Hvordan får man YouTube premium, gratis til uti neste år? Skulle være gratis med de kjøpt fra elkjøp Lenke til kommentar
Jadele Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 "Endelig har Norge fått en smarthøyttaler" ? Hva med alle de andre som har vært tilgjengelig da? Beste tips er uansett å IKKE kjøpe sånt dritt og også deaktivere slike talestyringer på mobil og andre enheter. Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Endelig overpriset plast-monohøytaler som spionerer på norsk! Trenger anfotsreklame like inn på beinet som jeg trenger flere kreftceller i ryggmargen. "Endelig en korrekt priset* høyttaler laget av mange forskjellige materialer* med flere elementer* som ikke spionerer* på norsk! " Fikset det for deg. naiv.no Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 .Et lite praktisk tips om en sliter med ujevn respons: Si f.eks "Hei goo goo" istedet for "google". https://www.youtube.com/watch?v=U-16X41cpb8 Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 "Endelig har Norge fått en smarthøyttaler" ? Hva med alle de andre som har vært tilgjengelig da? Beste tips er uansett å IKKE kjøpe sånt dritt og også deaktivere slike talestyringer på mobil og andre enheter. Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott Han er bare et troll som er kritisk til all ny teknologi 2 Lenke til kommentar
Selectaa Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Hvordan får man YouTube premium, gratis til uti neste år? Skulle være gratis med de kjøpt fra elkjøp Jeg snakket med Elkjip, og da fikk jeg beskjed om at det står en kode på kvitteringen. Når jeg sjekket så jeg jo at dette ikke stemte. Kontaktet dem igjen, og da visst de ikke hvordan dette skal fungere. De har opprettet en supportsak på dette. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 La ikke merke til det i artikkelen, men må man fortsatt si OK Google for at den skal høre på deg? Den frasen setter seg litt fast i halsen. Lenke til kommentar
jomargrr Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Savner en elementær forklaring på funksjonen. Er høyttalerne selvdrevet eller avhengig av en mobil / nettbrett med home app er innenfor dekningsområdet av hjemmenettverket for å virke? I tilfelle de er avhengig av en mobil vil jo bruken belaste batteriet. Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Savner en elementær forklaring på funksjonen. Er høyttalerne selvdrevet eller avhengig av en mobil / nettbrett med home app er innenfor dekningsområdet av hjemmenettverket for å virke? I tilfelle de er avhengig av en mobil vil jo bruken belaste batteriet. Den er selvdreven, men trenger en mobil med Home app for å sette den opp. Mobil trenger ikke være i dekningsområdet av hjemmenettverket for å virke etter dette Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 La ikke merke til det i artikkelen, men må man fortsatt si OK Google for at den skal høre på deg? Den frasen setter seg litt fast i halsen. Må nok det, men du kan heller si Hey Google, Hey Googoo, Hey booboo, Hei google. Om det gjør det noe bedre er jeg ikke sikker på Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Han er bare et troll som er kritisk til all ny teknologi Troll er jeg ikke og elsker ny teknologi jeg.. Men er ikke så dum jeg har aktive mikrofoner i hjemmet som kan brukes til overvåking? Ikke er det spesielt mer praktisk med talestyring heller. Man ser egebtlig bare ut som en idiot som sitter å snakker til en enhet. Eneste fordel med talestyring KAN være i bil. Ellers er der totalt unødvendig og overflødig. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 (endret) Noen grunn for kritikken? Jeg har hatt Home Mini i ett halvt år nå og synes den fungerer flott Så flott du liker å ha aktive mikrofoner i hjemmet som enkelt kan brukes til å overvåke deg osv?Og at du er så lat og liker å se helt dust ut som prater med en enhet istedenfor å bruke armer og fingrer som en normal person. Ny teknologi er kjekt men ting som dette er unødvendig og ikke spesielt positivt. Endret 25. oktober 2018 av MobileX Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Støtter den Keep? Det burde den jo. Bruken den som handleliste Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Istedenfor å kjøpe Google sin egen, finnes det jo drøssevis av 3.parts smarthøyttalere med Google Assistant støtte også. Har selv Google Mini + Sony sin LF-S50G, og Sony'en banker Google sin på samtlige punkter (har også prøvd vanlig Google Home, men solgte den da Sony sin kom ut). I tillegg til MYE bedre lyd har den også klokke (veldig nyttig faktisk) og motion controller støtte osv. 1 Lenke til kommentar
Bachel0r Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Den satte på en vilkårlig sang av Kaptein Sabeltann kalt «Stå opp sangen (sic)». Jeg vil påstå det er en viss forskjell mellom Kaptein Sabeltann og "Kaptein Rødskjegg og sjørøverne" Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Testa her om dagen. "Sett på how to get away with murder på tv i stua" Den starta automatisk på Chromecasten på riktig tv, men isteden å spille av Netflix viste den et klipp fra YouTube som hadde seriens navn i tittelen. Tilfeldigvis et klipp med en skikkelig versting-spoiler :/ Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Testa her om dagen. "Sett på how to get away with murder på tv i stua" Den starta automatisk på Chromecasten på riktig tv, men isteden å spille av Netflix viste den et klipp fra YouTube som hadde seriens navn i tittelen. Tilfeldigvis et klipp med en skikkelig versting-spoiler :/ Du burde sagt: "Sett på how to get away with murder fra Netflix på tv i stua" Legg til hvor den skal spilles fra. Det fungerte ihvertfall godt på engelsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg