Skurupu Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Å bruke tvang til å få noen til å gå med et klesplagg de ikke vil gå med er allerede forbudt. Det Frankrike har gjort, er å utvide forbudet til å også ramme de som går med det helt frivillig. Det er åpenbart diskriminering for å fremme en politisk agenda. Noen kreative sjeler forsøker å få det til å se ut som at det egentlig handler om at man ikke skal få lov til å dekke til ansiktet sitt i offentligheten, men det er latterlig gjennomsiktig. Ikke er jeg en gang enig i premisset. Hvis jeg vil skjule min identitet ved å dekke til ansiktet mitt i det offentlige, så burde jeg få lov til det. Ingen har noe med hvem jeg er, eller hvordan jeg ser ut. Lenke til kommentar
G Skrevet 30. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) Nja, har du et politiyrke er det ikke greit å tildekke identitet. Da blir det Ku Klux Klan-politi, og det er ingen tjent med. Politiet i Norge er allerede beskyttet med tjenestenummer på sine ID-kort. Hvordan skal man kunne identifisere politibetjenten på ID-kortet opp i mot personen ikledd Niqab? Jeg vet at denne er noe konstruert, for hvilke kvinner fra denne gruppen mennesker vil ha muligheten til en slik politiutdannelse. Men det finnes kanskje andre relevante yrker også. En niqab-kledd person på et gamle-/sykehjem? Det er ihvertfall litt mer realistisk at en kvinne tar et tradisjonellt kvinneyrke som pleier. Man kan vel trekke i tvil påstanden om at man diskriminerer individet ved å nekte det klesplagget. Snarere så gir man individet muligheter for frihet i fra denne religionen. Men, at det er religionsdiskriminerende kan jeg nikke enig til. Men denne religionen diskriminerer andre religioner (likt som kristendommen også diskriminerer andre religioner), samt islam diskriminerer også kvinnekjønnet. Et bedre onde er å ta fatt i det man kan gjøre, og jeg er helt enig med Frankrikes lovgivning. Synd at man ikke har samme lovgivning på dette i Norge. Endret 30. oktober 2018 av G 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå