Tfosheim Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ATI slipper Catalyst 3.10-drivere ATI er i rute med ny driver også denne måneden. I går slapp selskapet en ny Catalyst-versjon med mest fokus på bug-fikser og én nyhet - støtte for OpenGL Shading Language. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Psyklon Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) På mitt Radeon 9800Pro koblet til en 21" Hitachi CM823F fikk jeg fine vertikale striper som beveget seg fra venstre mot høyre. Ikke en pen ting - 3.10 driverne ble raskt fjernet og 3.9 reinstallert. Ingen problemer nå. Blir arti å se om andre får dette problemet. Edit: Kjørte på 1600x1200 @ 85Hz Endret 18. desember 2003 av Psyklon Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Fungerer helt fint her.. i samme oppløsning. dersom du har mulighet for å kjøre monitoren din med BNC kabler så gjør også dette, vil gi bedre og mer stabilt bilde Lenke til kommentar
KongPan Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB. Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB. Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. Bare å prøve seg fram, men du kommer vel til sånn ca 420 på core og 750 på minne uten artifacts. Lenke til kommentar
stranden Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hmm.. er det viktig å uninstallere gamledriverne først? eller er det like så greit å installere over? Hørte noen nevne et uninstall ATI driver programm her en gang Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 http://www.ati.com/support/drivers/misc/catalystutils.html Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB. Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Nettopp installert driverne og prøvd litt spill, synses at alt fungerer kjempebra. Et spill ser jeg forbedringer spesiellt i, røyken er litt bedre etter at støvkorn og sand "spruter" på et bilspill!! Bare positive syn med driverne fra meg Endret 18. desember 2003 av k_drey Lenke til kommentar
Ola-Nor Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Argh! Nå får jeg ikke engang AGP 4X. Egentlig skal maskinen min takle 8X, men fram til idag (når jeg innstallerte de nye driverne), så fikk jeg i det minste kjøre 4X. Nå er den på off og vil ikke noe annet , men har de løst oppløsningsproblemet jeg har i BF1942 så tilgir jeg dem Uansett, hadde jeg vist at jeg måtte kjøre BF i 800*600 så hadde jeg kjøpt meg FX kort. Syntes dette bare er til å grine av. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Holder meg til omegadriverne jeg. Funker fett. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Litt forbedring fra 3.09. Ingen kræsj og 4016 i 3d mark 2003. Core 500, ram 345. absolut ingen problemer. Takk ATI.. Lenke til kommentar
Ola-Nor Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Whiii.... Plasteret på såret må jo være at jeg endelig klarer å kjøre BF1942 i skikkelig oppløsning og ikke bare 800*600. Så når neste drivere kommer, så får jeg vel til AGP 8X også... drømme Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hmmm, det går bedre i noen spill. Men LOTR TROTK hakker noe sykt! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hmm.. er det viktig å uninstallere gamledriverne først?eller er det like så greit å installere over? Hørte noen nevne et uninstall ATI driver programm her en gang du må fjerne de gamle før du legger inn nye, du trenger ikke noe program til dette annet enn windows eller linux eller hva det nå er du bruker. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 dersken og mange tråder det ble om catalyst 3.10 dette er vel tråd nr.5 starta selv en i går kveld og så at det var en annen en som posta sin akkurat i det jeg begynte å skrive min tror jeg, for han var 2 min. før ute så kom det vel 1 eller 2 til senere på kvelden + denne her hadde det hvert mulig å sette alle disse sammen til en tråd? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 hmm.. er det viktig å uninstallere gamledriverne først?eller er det like så greit å installere over? Hørte noen nevne et uninstall ATI driver programm her en gang du må fjerne de gamle før du legger inn nye, du trenger ikke noe program til dette annet enn windows eller linux eller hva det nå er du bruker. Det er mye bedre å bruke et program som nevnt tildigere i tråden... Det fjerner alt av ATi drivere o.l... alt fra registry, alt fra install osv.. Slik at du får helt rein installering, slik at du er sikker på at det funker skikkelig. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB. Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din. Det kommer helt ann på spillet og instillinger. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 HAr ennå ikke sett noen problemer. Prøver deperat å overklokke kortet, men da blir det fort tull. Kjører Powercolor Radeon 9800 Pro 128 MB. Tips på hvor mye jeg kan klokke kortet til blir satt pris på. Må bare spørre hvorfor i huleste du vil overklokke en Radeon 9800 Pro når du har en XP1900+ prosessor? Grafikkortet er ikke flaskehalsen i maskinen din. Det kommer helt ann på spillet og instillinger. Så det du sier er at trimming av skjermkortet vil gi han bedre ytelse i noen spill med enkelte instillinger? Kanskje, men du må da være enig i at det ikke er grafikkortet som holder igjen frameraten, men prosessoren? Ihvertfall med de maskiner jeg har testet får man ikke utnyttet 9800 Pro'en til det maksimale før man begynner å nærme seg XP3000+ hastigheter, og da kan jeg være enig i at det har noen hensikt å trimme skjermkortet. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Man vil vell merke litt forskjell uansett om man overklokker skjermkortet!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå